NetCom forhåndsbestilling

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

NetCom forhåndsbestilling

Innleggav roanmy » man 07.09.2015 19:17

Noen som vet hvor lenge man måtte belage seg på å vente på en iPhone fra NetCom ved lanseringen i fjor? Vurderer å forhåndsbestille, men vil være sikker på jeg har den til slutten av oktober.
medlem i 196 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 07.09.2015 23:33

De første som bestilte fra mobiloperatør fikk i alle fall sine mobiler leeeeeenge før jeg som bestilte fra Apple, selv om bestillinga mi gikk inn i løpet av første kvarteret så vidt jeg husker.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav bzzlink » tor 10.09.2015 7:51

Slik det har vært ved tidligere lanseringer, så er den raskeste måten å sette seg på liste i en fysisk butikk. Da får man den på lanseringsdagen. Men må kjøpe med abonnement.

Kjøpe rett fra Apple tar 3-4 uker lenger tid, selv om man er den første til å få bestillingen sin igjennom. Apple gir rett og slett operatørene en måned forsprang slik at de kan melke de mest desperate i markedet med dyre abonnementer :)

Jeg kjøpte 6 pluss på lanseringsdagen i fjor i en Telenorbutikk. Kunne da velge kun mellom en håndfull overprisede abb. og ikke djuice. :rolls eyes:

I år klarer jeg å vente de ekstra 4 ukene....
medlem i 192 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav Fat_Board » tor 10.09.2015 8:35

NetCom butikker har ikke ventelister. Det er first come first served den første dagen. Så kan de lage ventelister.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav roanmy » lør 12.09.2015 16:45

Får som regel alle netcom-butikkene inn da? Har ikke noe imot å stå i kø, om ikke bestilling via nett er veien å gå!
medlem i 196 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav Fat_Board » lør 12.09.2015 23:16

Ja alle NetCom butikker får inn som regel. Men det varierer veldig på hvor mange og hvilke str/farger de får inn.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav Bosse1966 » ons 16.09.2015 17:06

Forhåndsbestilte fra Netcom.no og fikk telefonen i posten på lanseringsdagen, meget overraskende.
medlem i 114 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav wa393 » fre 02.10.2015 1:06

har nå fått forhåndsbestilt kl: 00.57 via netcom.no...tror jeg ihvertfall...helt på slutten av bestillingen valgte jeg å betale via faktura...også fikk jeg feil melding på at "kortet ble ikke belastet, legg inn bestillingen på nytt(eller noe sånt)"
men jeg fikk epost med ordrebekreftelse med ordrenummer :D
regner med at den har gått gjennom..
noen andre som ligger i samma båt?

bestilte forressten 6s plus 64gb rose gold :D
medlem i 198 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav frenzic » fre 02.10.2015 8:15

Fikk bestilt jeg også. Det at ordren gikk gjennom, betyr det at den blir sendt i første utsendelse? Ser jo det fremdeles er mulig å bestille. Får man beskjed når lageret er tomt, eller bare kjører de på med bestillinger og sender ut etterhvert som de får inn?
medlem i 190 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav suleman » fre 02.10.2015 9:12

Jeg skulle kjøpe kun iphone(uten abonnement), dvs ved betaling med kort fikk beskjed hele tiden teknisk problem osv..... snakket med chat idag, skulle bestille manuelt, men takket nei, men likevel har bestilt nå i nett, gikk igjennom betaling, men uansett har bestilt i komplett.no etter kl 00.01, jeg får se hvilken iphonen kommer først, da avbestiller jeg andre. :-)
medlem i 163 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav Fat_Board » fre 02.10.2015 9:20

Vil bare tipse om at NetCom nå kjører kjempekampanje i oktober.
Du får minst 1000 kr igjen for din gamle iPhone når du kjøper ny. Så har gått til innkjøp av noen iPhoner nå slik at min nye blir litt billigere ;-) Ps: ingen begrensning på hvor mange du kan ta med ;-)
Så hør med noen firmaer om de har noen liggende.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav espen007 » fre 02.10.2015 13:20

Ser at Netcom har standard betingelser knyttet til kjøp av telefon (uanhgeig om det er med eller uten abonnement)

"Varepriser forutsetter nytegning, videreføring eller oppgradering av abonnement"

Betyr det at den telefonen fortsatt vil være knyttet til Netcom selv om den er kjøpt uten abonnent?
medlem i 184 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav MegaOctane » fre 02.10.2015 14:33

Har fått ordrebekreftelse, men den sier ikke noe om farge jeg valgte... gjelder det alle her?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav wa393 » fre 02.10.2015 14:52

sto heller ikke farge på ordrebekreftelsen min.
har snakket med kundeservice Netcom, dem bekrefta at fargen jeg bestilte gikk gjennom bestillingen :D
medlem i 198 måneder
 

Re: NetCom forhåndsbestilling

Innleggav MegaOctane » fre 02.10.2015 14:56

rart - når jeg ringte dem i dag tidlig, kunne hverken de eller nettbutikken se hvilken farge jeg hadde bestilt.

Edit:
Chattet med Netcom nå. så sier de at jeg har bestilt "Stellar Grå"... kan huske at jeg aldri trykket på stellar grå noen gang. så da så jeg for meg en kansellering av hele ordre...
ringte så kundeservice nettbutikk, og kun basert på telefonnummeret mitt så kunne han bekrefte 64GB 6S Plus Rose Gold med ordrenummeret jeg hadde fått på epost. Han skulle ta en prat med kundebehandleren jeg hadde snakket med.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Neste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere