Byttet skjerm - horisontale linjer

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Byttet skjerm - horisontale linjer

Innleggav Sorry » ons 27.05.2015 21:28

Byttet skjerm på iPhone 5S og alt gikk som vanlig greit. Fulgte en fin guide på nettet. Problemet er at jeg desverre opplever horisontale flikrende linjer på den nye skjermen. Det som er merkelig er at det ikke kan dreie seg om defekt skjerm da det kun er bakgrunnen som flikrer. Feks Mail App, verktøylinjer i Safari osv er helt normale. Flikringen føler bilder og annet bakgrunn mens jeg skroller på nettsider.

Er det noen som har noe forslag?
medlem i 171 måneder
 

Re: Byttet skjerm - horisontale linjer

Innleggav nightking » søn 31.05.2015 19:01

Dette har jeg opplevd 2 ganger.. Det viste seg å det var dårlig kontakt i "stikka" til skjermen.. Demonter det igjen, å påse at de sitter SKIKKELIG godt! Jeg klarte det først på 3 forsøket ene gangen.

Men litt vanskelig å si når jeg ikke har sett hvordan det ser ut, men ville prøvd det først
medlem i 189 måneder
 

Re: Byttet skjerm - horisontale linjer

Innleggav knudar » ons 03.06.2015 6:42

Jeg var borti dette problemet på en iPhone 5 nettopp. Der viste det seg at frontkamera var synderen.
Den startet med slike streker over skjermen med varierende styrke. Så prøvde jeg å sette den opp på ny. Da satte den seg i en evig loop under installering.
Koblet på en gammel skjerm uten frontkamera, og vips. Bootet.
Koblet til ny skjerm uten frontkamera, og den boota. Så etter å ha flyttet frontkamera over fra en gammel skjerm så var problemet løst.
Ikke det at dette trenger å være løsninga for deg, men det er verdt forsøket.

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron