Ladeproblemer iPhone 6 plus etter iOS 8.3 oppdatering

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Ladeproblemer iPhone 6 plus etter iOS 8.3 oppdatering

Innleggav Beth » man 13.04.2015 19:27

Hei!

Jeg oppdaterte til iOS 8.3 for noen dager siden. Etter dette har jeg ikke kunne ladet iPhonen med kabel i hverken bil eller på PC. Jeg har en USB-lader i bilen, og før oppdatering ladet mobilen, men nå funker det hverken på PC eller i bil.

"Kabelen eller tilbehøret er ikke sertifisert og vil kanskje ikke fungere optimalt med iPhone-enheten".

Alle kabler/ladeledninger jeg benytter på iPhone/iPad er kjøpt fra applestore. Er det flere som har dette problemet?
medlem i 156 måneder
 

Re: Ladeproblemer iPhone 6 plus etter iOS 8.3 oppdatering

Innleggav HEFJELLS » tir 14.04.2015 18:48

Feilmeldingen tror eg ikke du skal bry deg om. Har hatt en iPhone 5 og nå 6 og når disse ble/blir tilkoblet lader i bilen, får eg en tilsvarende melding. Klikker bare på ok og den forsvinner. Bruker selv kabel og plugg fra Apple. Snakket med Eplehuset og de kunne ikke gi noen forklaring på hva og hvorfor der skjer. Men laderen funker. Dette har eg hatt før iOS 8.3. Hvis tlfen ikke lader kan du forsøke med en hard reset. Hold inne av/på knapp + hjemknappen samtidig til eplesymbolet dukker opp. Slipp og vent til tlf er klar. Du mister ikke noe av innhold på tlf. Funker ikke dette, kan du gå litt mer drastisk til verks.
Her er det viktig at du har sikkerhetskopi av alt du har på tlfen. Via iCloud og lagring på mac/pc.
Koble til tlfen i iTunes med kabel.
Slå av Finn iPhone i iCloud på tlfen. Innstillinger->iCloud-> helt ned på siden.
Klikk deretter på gjennopprett. Når det er gjort vil du få spørsmål om du vil opprette den som ny eller fra sikkerhetskopi, velg som ny.
Test om tlfen funker som den skal og lader som den skal. Legg deretter tilbake det som er ønskelig.
Skulle ikke noe av dette over hjelpe er en service neste trinn. Har du kjøpt den hos apple.no kan du levere den hos Eplehuset. Ellers må den leveres på kjøpsstedet. Telefonoperatør, Elkjøp osv.
Må du levere den inn må du slå av Finn iPhone på tlfen. Det er også å anbefale at du sletter alt på tlfen.
Et tips til slutt: Når man oppdaterer iPhone/iPad osv er det smart å gjøre det via iTunes og kabel. Når man oppdaterte fra iOS 7 til 8 trengte man ca 1,5 GB lagringsplass via kabel, men man trengte 4,5GB over nett.
medlem i 164 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]