Apputvikler

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Apputvikler

Innleggav Dj bassmaster » ons 04.03.2015 8:41

Hei, jeg føler jeg har noen gode appideer som virkelig kan slå an.
Dersom man selv ikke har noe programerings erfaring... hvem eller hvilket firma bør man ta kontakt med? Finnes det noen i Norge som faktisk tar på seg utvikleroppdrag for en rimelig sum?

Hilsen Robert

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Apputvikler

Innleggav troffen » ons 04.03.2015 11:40

Har laget noen apper, men var gjennom dette med en kamerat som hadde en god ide som lå godt utenfor mitt kompetanseområde.

Tidligere var det noen selskaper som tok på seg slike oppdrag mot en inntektssplitt (hvis de hadde tro på prosjektet) men jeg klarte ikke finne noen til ham nå.

Proffe utviklere tar seg ganske godt betalt og det skal være en ganske enkel løsning teknisk sett for at det skal bli rimelig. Husk på at det som ser enkelt ut kan være myyye jobb å programmere.

Hvis du skal ta inn priser fra utviklerfirmaer tror jeg ikke du bør håpe på under 50.000 for en veldig enkel app siden timeprisene fort passerer 1.000 og selv det grunnleggende oppsettet tar en del timer.

Min kamerats ide var ikke noe jeg så på som veldig teknisk vanskelig men krever en del serverprogramvare for å administrere funksjonene. Han fikk vel et anslag på ca 350.000 som budsjett hvorav noe inkluderte markesføring.

Mitt tips er å finne noen privatpersoner eller enkeltutviklere, kanskje IT-studenter som også ser på dette som en hobby eller noe å sette på CVen.
medlem i 198 måneder
 

Re: Apputvikler

Innleggav Dj bassmaster » ons 04.03.2015 12:00

Oi, trodde virkelig ikke det var snakk om sånne summer.
50k kunne gått, men når det er snakk om nybil pris :P så føler jeg isåfall troen på min egen ide bør være større.

Men ja, kanskje jeg skulle forhørt meg med noen som ønsker å utfordre seg selv litt på privat.
Jeg har heldigivs noen kompiser som har den interessen OG jeg har tilgjengelig ganske mye egen driftet serverkapasitet... så den delen tror jeg skulle gått fint (i begynnelsen)

Takker for svaret ;)
Så får vi se, kanskje det kommer noe om en stund :)

Robert

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Apputvikler

Innleggav Frenk » tor 05.03.2015 0:08

Jeg vet om noen som lager apper via personer fra andre land. Koster vestlig mindre enn firma fra Norge.
medlem i 194 måneder
 

Re: Apputvikler

Innleggav stianiquniesz » tir 10.03.2015 13:16

freelancer.com ?

Er utviklere der som skriver programvare. Er gratis å få anbud på jobbene. Men det krever jo at du deler litt hva det er som skal gjøres.
medlem i 203 måneder
 

Re: Apputvikler

Innleggav runartrollet » tor 12.03.2015 23:06

Om du har troen på det, kan det være lurt å kanskje bare lære seg å programmere for iOS. Det er faktisk ikke så vanskelig. Jeg gikk fra å ikke ha noen kunnskaper om programmering til et ferdig, originalt og avhengighetsskapende spill på 1 måned. Anbefaler noen bøker til iBooks, hvor det følger med videoer og kode som du kan kopiere rett inn pluss gode ressurser.



Her finner du bøkene jeg anbefaler: Personlig gikk jeg gjennom de 3 første bøkene før den fjerde kom, men nå lurer jeg kanskje på om det kan være greit å hoppe over bok 2, og heller gå for bok 1,3 og 4, siden Swift skal ha tatt over for ObjC, men alle bøkene er bra. Du lærer nok mye av ObjC og, men du kommer til å bruke hovedsaklig Swift.
http://www.iosappsfornonprogrammers.com/Book4.html
medlem i 183 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]