To brukere av samme appleid vil nå ha hver sin, hvordan??

Diskuter alt omkring Apples iPhone

To brukere av samme appleid vil nå ha hver sin, hvordan??

Innleggav Svupp » ons 24.12.2014 1:57

Heisann i julen 

Jeg vil hjelpe ei venninne av meg, og hennes datter, og sitter og tenker over hvordan man best kan løse dette:
Mor og datter har brukt samme apple-id, (sikkert et lurt råd fra noen med tanke på kjøp i app store og itunes, men utrolig upraktisk med tanke på synkronisering og backup, og bruk av plass i icloud).
Nå ønsker de å "skille lag" og ha hver sin app-id.
Hvordan løser vi dette på best mulig måte??

De har begge brukt mors epostadresse, men denne vil mor beholde. Datter har sin egen adresse hun kan tilknytte ny apple-id.
MEN…, datter har mest innehold og flest kjøp på sin telefon knyttet nåværende apple-id, og mor har altså minst og miste dersom hun oppretter ny apple-id.
Hvordan løser vi dette, med tanke på at mor vil opprette ny apple-id, men med nåværende aktive e-postadresse?

Ikke så lett å forklare seg kort her :-) Spør om noe er uklart i beskrivelsen min.

Er jeg inne på rett spor når jeg tenker at mor sletter apple-id'en fra sin telefon, og datter endrer epostadresse på nåværende id. Så når dette er gjort, oppretter mor ny apple-id men med sin mailadresse? Eller vil nåværende mailadresse, være umulig å knytte til ny apple-id selv om den er sletter fra nåværende id??
medlem i 150 måneder
 

Re: To brukere av samme appleid vil nå ha hver sin, hvordan?

Innleggav hanharal » ons 24.12.2014 11:13

Er flere muligheter her.

Du bør se på Family sharing (familiedeling) som er en ny funksjon i siste versjon av iOS.

I tillegg så er det mulig å ha forskjellig Apple ID for iCloud og annet, men logge inn med felles Apple-ID i App Store.
medlem i 159 måneder
 

Re: To brukere av samme appleid vil nå ha hver sin, hvordan?

Innleggav Svupp » ons 24.12.2014 13:12

problemet med slik de har det nå, var da mor fikk seg ny telefon og skulle gjenopprette fra gammel kopi, da fikk hun alt som tilhørte datter på sin telefon.

Derson hun oppretter seg en ny apple-id, hvordan kan hun få beholt sin epost-adresse på sin nye id, når datterens id allerede har denne adressen som innlogging?

Hvordan de gjør ting etterpå, får bli opp til dem, men hovedutfordringen for dem, tror jeg er dette med mailadressen som mor gjerne vil tilkoble sin nye id.
medlem i 150 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere