Lysflekk på iPhone 6 Pluss

Lysflekk på iPhone 6 Pluss

Innleggav J0nas » ons 19.11.2014 19:25

Hei!

Jeg kjøpte meg en iPhone 6 Plus 64 GB hos Siba nå på Mandag.
Da jeg kom hjem og fikk satt opp telefonen så jeg at det kommer inn lys langs venstre side, nesten nederst på skjermen. Skjermen er ikke løs eller noe, og det er jo ikke et problem under vanlig bruk, da jeg kun ser dette når jeg har et mørkt bilde som dekker denne selen av skjermen.
Men det er utrolig irriterende, og jeg klarer ikke slutte å tenke på det, eller irritere meg over det.
Spm er om jeg da kan reklamere på varen hos Siba, og få en ny telefon med en eneste gang, eller om denne da må sendes inn til service?
Noen som har peiling på dette?
medlem i 156 måneder
 

Re: Lysflekk på iPhone 6 Pluss

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 19.11.2014 19:58

En irriterende lyslekkasje bør vel være god nok grunn til å få bytte telefonen. Men er neppe noen andre enn Siba som kan svare på det.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Lysflekk på iPhone 6 Pluss

Innleggav vikingbear » ons 19.11.2014 20:49

Dette er vel en reklamasjonssak, og da har produsenten/ selger rett til å reparere varen.
medlem i 175 måneder
 

Re: Lysflekk på iPhone 6 Pluss

Innleggav J0nas » ons 19.11.2014 21:47

Har vært i butikken nå.
Det eneste de kunne gjøre der i dag, var å sende den inn på service.
Men det skulle visst være en der i morgen som kunne ta en avgjørelse på om jeg kan få en ny med en gang eller ikke. Så da får man bare vente å se.
medlem i 156 måneder
 

Re: Lysflekk på iPhone 6 Pluss

Innleggav Mikaelp » tor 20.11.2014 12:42

kan dette være "bleeding backlight"?

isåfall har jeg fått ny ipad pga det problemet, var stort problem når ipad 2 ble lansert.
medlem i 182 måneder
 

Re: Lysflekk på iPhone 6 Pluss

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 21.11.2014 1:23

J0nas skrev:Har vært i butikken nå.
Det eneste de kunne gjøre der i dag, var å sende den inn på service.
Men det skulle visst være en der i morgen som kunne ta en avgjørelse på om jeg kan få en ny med en gang eller ikke. Så da får man bare vente å se.

Kjøper man en ny og spinndyr telefon bør en kunne forvente at den er tilnærmet feilfri. Er den ikke det, så bør butikken vise god kundeservice og la deg bytte.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Lysflekk på iPhone 6 Pluss

Innleggav J0nas » tir 25.11.2014 0:13

Det er jeg enig i.
Det er ikke Siba. Må sende den inn og vente 2-3 uker før jeg får den tilbake.
Han i butikken sa muligens at de ikke ville finne noen feil heller, da de kan ta en avgjørelse på "hvor stor feil" det egentlig er. Da svarte jeg kjapt at en ny telefon til 7500,- skal det ikke være en eneste feil med.
Så det blir nok en tur tilbake til butikken i morgen for å sende inn telefonen.

Siba skylder forresten på Apple, at de er sære. Jeg ringte Apple for moro skyld, og sendte de bilder av lysflekkene. De sa de hadde kunne skaffet meg en ny telefon på maks 3 dager da dette er en produksjonsfeil, men siden jeg har kjøpt den gjennom Siba er det de som har ansvaret for deg og må bruke sitt eget verksted.

Litt skuffa og irritert, men shit au. Viktigste er at jeg får en telefon som er 100%.
medlem i 156 måneder
 

Re: Lysflekk på iPhone 6 Pluss

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 25.11.2014 14:51

Det er grunnen til at jeg kjøper via Apple. Da min iPhone 5 fikk batteriproblemer sendte de meg ny, og så returnerte jeg den gamle når den nye kom i posten. Før jeg fikk ny kom det ferdig adressert og frankert pose jeg skulle bruke, samt bruksanvisning på hva jeg måtte gjøre med gamlemobilen før retur. Ikke en eneste dag uten mobil, altså.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]