Tastaturproblemer iPhone 6

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Tastaturproblemer iPhone 6

Innleggav zand » tir 21.10.2014 8:48

Sist fredag kjøpte jeg en iPhone 6 128 GB gull. Telefonen ble satt opp som ny telefon, ikke gjenopprettet fra backup. Etter å ha installert innhold og bruk telefonen en liten stund merket jeg at tastaturet henger. Når jeg skriver (uavhengig av app) virker tastaturet og mens jeg skriver slutter det å reagere i en periode på ca 10-15 sekunder. Når telefonen kommer til seg selv igjen, kommer alt jeg har skrevet mens den har hengt, opp. For å prøve å finne ut hvor feilen ligger har jeg forsøkt å kjøre restore, hard reset og slette alle innstillinger. Da ikke noe av dette førte frem endte det med at jeg konkluderte med at det måtte være en hardwarefeil og fikk telefonen byttet i går. Den nye telefonen fungerte fint i en stund, men så oppsto samme problemet. Derfor heller jeg mer mot at det må være en softwarefeil. Hvis jeg skrur telefonen av og på fungerer tastaturet som det skal en stund, før det begynner å tulle.

Er det noen andre som har erfart det samme? Evt hva som har hjulpet hvis det finnes en løsning? Det er vanvittig irriterende når tastaturet henger og det gjør telefonen nærmest ubrukelig når det kommer til skriving. Har ikke ringt Apple enda, men finner jeg ikke noen andre løsninger på problemet blir jeg vel nødt til å ta en telefon...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Tastaturproblemer iPhone 6

Innleggav Frenk » tir 21.10.2014 9:39

Fra en annen tråd:

Chiang Mai 1963 skrev:Ringte Apple, og fikk to forslag fra dem:

1) Nullstille alle nettverksinnstillinger. Dette hjalp ikke.

2) Gjenopprette telefonen. Gjorde det (første gang på over 6 år med iPhone at dette har vært nødvendig for meg), og det fungerte. La inn sikkerhetskopien fra iPhone 5, da jeg ikke har lagt inn så mye nytt den uka jeg hadde hatt iPhone 6. Nå fungerer alt som det skal.
medlem i 195 måneder
 

Re: Tastaturproblemer iPhone 6

Innleggav zand » tir 21.10.2014 15:11

Førstnevnte har jeg forsøkt, uten hell. På den forrige telefonen forsøkte jeg gjenoppretting uten bruk av backup, men problemet vedvarte. Problemet er at det tar litt tid før feilen oppstår, og dermed kan det virke som at den fungerer fint med det samme, og så etter en stund begynner tastaturet å tulle.

På den nye telefonen jeg fikk, gjenopprettet jeg fra backup da jeg fremdeles trodde feilen skyltes hardware. Men det da ser det ut som jeg får ta meg bryet med å gjenopprette og sette opp alt på nytt. Nå som jeg regner med feilen er softwarebasert har jeg vært innom tanken på at det kan skyldes en app, men hvilken blir jo vanskelig å si. I og med at feilen ikke oppstår før etter litt bruk blir det vanskelig å installere én og én app for å se når det går galt.

Som sagt, hvis det er noen andre som har opplevd samme som meg og funnet mulig årsak, del gjerne!

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]