Sende og motta tekstmeldinger på Mac

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Sende og motta tekstmeldinger på Mac

Innleggav vikingbear » man 20.10.2014 16:41

Med Yosemite på iMacen og iOS8 på iPhonen skal det være mulig å sende å motta vanlig SMS på Macen (ikke bare iMessage). Enhetene må være på samme trådløse nett og innlogget med samme iCloud konto. Man skal da kunne skru på funksjonen "videresending av tekstmelding" på iPhonen og så er det en aktiveringsfunksjon med noe utveksling av koder mellom iPhone og Mac før dette er oppe og går.

Denne "videresending av tekstmelding" skal man kunne aktivere på iPhonen under innstillinger>meldinger.

Jeg finner ikke dette på min iPhone. Under instillinger>meldinger har jeg bare:
iMessage
Send lesebekreftelsr
Send som SMS
Send og motta
SMS/MMS....
Meldingslogg....
Lydmeldinger...
Videomeldinger.

Hva gjør jeg feil, eller hvor skulle denne funksjonen kunne aktiveres? Jeg har en iPhone4S, er det dette som er problemet, altså at man må ha nyere telefon?
medlem i 175 måneder
 

Re: Sende og motta tekstneldinger på Mac

Innleggav Banni » man 20.10.2014 16:49

Vanlig SMS via Mac kan brukes først når iOS 8.1 lanseres (kommer idag).

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Sende og motta tekstneldinger på Mac

Innleggav vikingbear » man 20.10.2014 17:03

Takker
medlem i 175 måneder
 

Re: Sende og motta tekstmeldinger på Mac

Innleggav Vidar131 » man 20.10.2014 23:02

Hvorfor får jeg ikke opp noe aktiveringskode på Macen min når jeg prøver å aktivere denne ? Tilkoblet både med samme Wifi nett og bluetooth men får aldri noe kode opp på macen min. Kjører OSX 10.10 og ios 8.1.
medlem i 139 måneder
 

Re: Sende og motta tekstmeldinger på Mac

Innleggav Arruda » man 20.10.2014 23:23

Hmm..jeg har Yosemite og iOS 8.1, men jeg har ikke noe valg inne på Instillinger->Meldinger for videresending av tekstmeldinger. Jeg får bare opp de samme valgene som trådstarter.
medlem i 189 måneder
 

Re: Sende og motta tekstmeldinger på Mac

Innleggav Banni » man 20.10.2014 23:48

Jeg får heller ikke opp noe aktiveringskode. Meldinger appen i macbooken åpner seg, men ingen kode. Prøvd å logge av og på iCloud og restarte både iPhone og macbook - no fix. Anrop fungerer heller ikke, får opp feilmelding om at facetime og icloud må være tilkoblet samme konto, men det er det allerede.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Sende og motta tekstmeldinger på Mac

Innleggav lamoy » man 20.10.2014 23:59

Samme her.


Det som fungerte for meg var følgende:

Logget av iMessage på både iPhone og Mac (meldinger) men også Facetime på begge enheter. Når jeg så logget på igjen deaktiverte jeg IKKE (slik jeg pleier) min iCloud mailaddresse under "Send og motta", men lot den være aktiv sammen med telefonnummer.

Voila, kode dukket opp (og jeg kunne deaktivere send og motta på mailadresse igjen slik at telefonnummer er eneste).

Brukerens avatar
medlem i 251 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron