Elendig batteri på min iPhone 5S

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Elendig batteri på min iPhone 5S

Innleggav skogen » tor 16.10.2014 21:00

DL;DR: Har du opplevd problemer med iPhone 5S batterilevetiden etter iOS8?

Etter iOS 8 oppdateringen har batteriet på min 5S gått fra greit til helt ubrukelig. Den lader ut fra 100% til rundt 50% på under fire timer uten bruk. Jeg har sjekket rundt på nettet nå uten mye hell. De siste par dagene har telefonen begynt å slå seg av på ~20% og kreve å bli koblet til strøm for å slå seg på. Når jeg omsider kommer meg hjem og kobler meg til strømmen har jeg allerede 12%. Jeg var borti en iP5 som hadde liknende problem som ble reparert gjennom et Apple-engasjert returprogram.

Beklager at dette ble en hel bibel, men er det noen andre i vårt kjære land som opplever de samme problemene som meg?

Brukerens avatar
medlem i 149 måneder
 

Re: Elendig batteri på min iPhone 5S

Innleggav bzzlink » fre 17.10.2014 13:57

Du har sikkert sett dette på dine runder på internet, men forsøk å gjenopprett uten å legge tilbake backup, og se om den har samme problemet da.

Sjekk også om det er noen apper som bruker unormalt mye batteri (dette har du sikkert gjort allerede)
medlem i 193 måneder
 

Re: Elendig batteri på min iPhone 5S

Innleggav AnneB » lør 08.11.2014 13:22

Hei skogen jeg har samme problem som deg På min iPhone5. Fikk beskjed fra apple support om å gjenopprette telefonen, men det gjorde ikke noe fra eller til. Jeg har ikke så mye å komme med av hjelp... men jag sjekker videre med support og kan legge inn mer info hvis jeg får det.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Elendig batteri på min iPhone 5S

Innleggav AnneB » tir 11.11.2014 10:29

Jeg får nytt batteri. Ringte Apple Care og fikk sjekket telefonen via nettet, og de konstanterte at batteriet var ødelagt. Jeg vet ikke hvordan dette har skjedd, men det var helt klart noe som skjedde etter oppdatering til ios8.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Elendig batteri på min iPhone 5S

Innleggav AnneB » tor 15.01.2015 18:56

Jeg glemte å si at jeg ikke fikk nytt batteri allikevel... Telefonen var på en utenlandsreise og ble sjekket og da var det ikke noe feil ved den. De mente de hadde rettet det opp ved ytterligere oppdateringer og ved å tømme telefonen for innhold. Hm... Den virket bedre en liten stund etter at jeg fikk den tilbake, men nå er det samme tull igjen. Så da melder jeg inn en ny sak til Apple.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]