Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav freezing » tir 30.09.2014 16:23

Hei er det flere en meg som ikke klarer å registrere BankId for mobiltelefon som har iPhone 6 plus og abo fra Netcom. Har fått helt nytt abo og simkort. Har slettet gammel bankid i nettbanken ettersom den var satt opp på et Telenor abo som jeg hadde frem til i dag. Har pratet med netcom og simkortet er klargjort for BankId og de kan ikke finne noen feil. Hver gang jeg prøver å registrere meg for bankid får jeg bare feilmeldingen: SIM-kortet ditt er ikke klargjort for BankID på mobil. Kontakt din mobiloperatør.

Noen som har en løsning på dette, eller opplever de samme problemene?
medlem i 198 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav bzzlink » tir 30.09.2014 17:35

Jeg hadde masse problemer med bank id.

Beste løsning er å bytte til en bank som ikke bruker bank-id. Kan anbefale Skandiabanken.
medlem i 193 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav butare » tir 30.09.2014 17:41

Bruker ikke Skandiabanken bankID? Jeg har da det. Fungerer helt fin med Telenor.

https://secure.skandiabanken.no/SkbAuth ... obile.aspx
medlem i 198 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav ruvinn » tir 30.09.2014 22:05

Jeg bruker Chess ( Netcom) og får logget inn med bank-id

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav EdvindAlexander » tir 30.09.2014 22:42

Ikke noe problem med bank id på min heller!netcom og sr-bank1 funker helt fint :-)
medlem i 115 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav Fat_Board » tir 30.09.2014 23:05

@Freezing, starter simkorter ditt på 03400xxxxx.......?
Hvis det starter på det så er det satt opp for Bankid. Gjør det ikke det så må du spesifikk be om å få et slikt kort i en butikk og si at de kan glemme å ta betalt fordi du forventet å få Bankid på kortet ditt.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav Mortis360 » tir 30.09.2014 23:30

Jeg fikk nytt SIM-kort på fredag, ble portert over i går, og satt opp BankID på Mobil, hadde ingen som helst problemer med det, kan det være at du har fått ett SIM-kort med feil på f.eks, eller at det ikke støtter BankID på Mobil?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav Knekten » ons 01.10.2014 7:41

Jeg gjenopprettet iphonen fra min itunes. Regnet med at jeg måtte inn på nettbanken for å aktivere på nytt, men neida. Den funket med en gang :-D Bruker DNB
medlem i 115 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav stigzy » ons 01.10.2014 8:56

Jeg har Djuice med BankID på mobil. Den har tullet en del etter iOS 8 oppdatering. Når jeg velger å bruke BankID på mobil i feks nettbanken, så kommer bank ID på skjermen, men det kommer ingen tall slik at jeg får tastet pin koden. For å få det til å virke så må jeg gå på instillinger --> Telefon --> Sim programmer og velge endre pinkode til BankID på mobil, da kommer tallene frem, men så trykker jeg avbryt. Da virker BankID på mobil neste gang jeg bruker den. Men denne prosessen må jeg gjøre HVER gang jeg skal bruke BankID på mobil.

Har også rebestillt bankID på mobil i nettbanken uten hell. Så lurer på hva det kan være. Stress å bruke engangskodeappen til SR-Bank.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav Hrti » ons 01.10.2014 9:01

Hadde akkurat samme problem med aktivering av BankID etter overgang til netcom. Fikk nytt SIM-kort av en hyggelig ansatt i den lokale netcom-butikken, og nå fungerer BankID smertefritt. Hun mente det var feil på et lite antall SIM-kort :)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav Frenk » ons 01.10.2014 11:54

Jeg vet at det var en bug med bankid på mobil i ios 8 beta.
Det førte til at tastaturet ikke alltid dukket opp når du skulle taste inn koden.
For å løse problemet så måtte telefonen være opplåst før du startet prosessen med bankid.
Kanskje dette vil løse noen av deres problemer?
medlem i 195 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav freezing » ons 01.10.2014 17:21

Hei, har vært i kontakt med netcom igjen. Simkortet begynner på 03400xx så det skulle være klargjort for bankid. Netcom fant ingen feil, men mente det kunne være en feil på simkortet så de sender meg et nytt i posten. Satser på det løser problemene med bankid.
medlem i 198 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav Hrti » ons 01.10.2014 20:14

Mitt var også klargjort for BankID (128K og serienummer som begynte på 034...). Netcom fant heller ingen feil, men det ordnet seg altså med nytt SIM - som jeg forøvrig fikk gratis i den lokale netcom-butikken. Tipper det ordner seg med nytt SIM :)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Problemer med iPhone 6 plus, Netcom og BankId

Innleggav Fat_Board » ons 01.10.2014 22:45

Alle Netcom simkort som starter med 03400xxxxxx... vil støtte Bankid. Alt før dette vil ikke fungere. Krever 128 bit kryptering eller noe.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]