Bra iphone verksted i Oslo?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav Jia11 » søn 24.08.2014 11:38

Hei! Har tidligere skrevet om min iphone 4s som ikke vil bruke wifi (viewtopic.php?f=153&t=295252#wrap).

Tror dere at det kan være mulig å få sett på det hos et verksted/lignende? I så fall, har noen anbefalinger til iphone verksted i Oslo, som er flinke og seriøse, og ikke verst på pris?

Tusen takk!
medlem i 117 måneder
 

Re: Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav Ove » søn 24.08.2014 13:09

Det er mange i Oslo nå som tar imot iPhone til reparasjon. Jeg har vært hos én av dem, som bl.a. har drevet iPod- og senere iPhone-verksted i Oslo i ti år, og som jeg husker godt fra MacForum-miljøet i Oslo på 1990-tallet. Han skriver på hjemmesiden: "Hos Dr. iPod blir du alltid møtt av Apple-entusiast Eirik Kvisli. Med stødig hånd og etablert Apple-bedrift siden 1995 er ditt produkt i særdeles trygge hender."

http://www.dr-ipod.nohttps://www.facebook.com/dripod

Hvordan han priser seg i forhold til konkurransen vet jeg ikke, men at han gjør en god jobb med skadete iPhoner det er jeg sikker på. Men etter å ha sett på lenken din så virker det som du har et problem som kanskje ikke kommer av ødelagte deler, så det er best du ringer og forklarer problemet, eller tar turen oppom ham og spør, hvis du bor i Oslo. Eller spør på Facebook, se lenken ovenfor.
medlem i 230 måneder
 

Re: Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav jerry.c.bush » søn 24.08.2014 13:58

Jeg er ganske sikker på at om han reparerer iPhonen din så mister du alt som heter garanti og reklamsjon. Vil du beholde denne så bør du gå innom en autorisert forhandler og høre med de først. Om de reparerer din iPhone så mister du ikke noe garanti eller reklamasjon. Reklamasjon i 5 år er for meg i alle fall gull verdt.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav Ove » søn 24.08.2014 15:27

Interessant kommentar, jerry.c.bush. Men er det virkelig slik at hvis du f.eks. skifter knust glass på din iPhone hos Dr. iPod, eller hos ett av de andre småverkstedene i Oslo som gjør den slags reparasjoner, så går garantitiden ut og reklamasjonsretten forsvinner?

Hvis det er riktig så er det virkelig viktig å vite. Kan du dokumentere dette?

Her fikk jeg noe å tenke på, så jeg er takknemlig for svar.
medlem i 230 måneder
 

Re: Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav jerry.c.bush » søn 24.08.2014 16:15

Det jeg vet er at hos et Autorisert verksted så blir det brukt "originale" deler og de har også "lov" til å reparere iPhoner. Du får en erstatningsenhet og du beholder din garanti/reklamasjon i hht ditt originale kjøp.
Ved å bruke en ikke autorisert reparatør som kanskje skrur på telefonen og i de fleste tilfeller også bruker uoriginale deler, så vil du nok ikke beholde dette.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav thoaud » søn 24.08.2014 19:59

Du "mister" garanti og reklamasjon om noen andre reparerer telefonen din, og de merker det. At det kun er Apple autoriserte som har tilgang på Apple deler er tull, like mye tull som at det kun er Apple autoriserte som selger iPhone.

Jeg ville tatt turen til et Apple autorisert service verksted. Men merk at dette kan ta noe tid. Og det er heller ikke sikkert at du får reparasjonen kostnadsfritt om det er en skade de kan påvise at du har påført. Men det skal sies at Apple pleier å være litt runde i kantene på det.

Om du ikke vil vente så hadde jeg valgt et verksted som gir deg garanti på jobben, så du i det minste ikke sitter med postkasser i skjegget som noe er galt med reparasjonen.

http://mobilverkstedet.no
medlem i 116 måneder
 

Re: Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav Dykkeren » man 25.08.2014 11:01

Ikke mye seriøst det du viser til @thoad !

Ikke et ord om garanti eller hva slags utdannelse/firma dette såkalte mobilverkstedet er ?

Hva slags garanti er det snakk om ?
medlem i 206 måneder
 

Re: Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav Ove » man 25.08.2014 18:03

Mobilverkstedet hadde jeg aldri hørt om. Måtte se på Facebooksiden for å finne ut at de holder til I Sandefjord:

https://www.facebook.com/Mobilverkstedet/info

Spørsmålet var imidlertid om iPhone-verksted i Oslo, så dette er vel uaktuelt uansett?
medlem i 230 måneder
 

Re: Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav Runepune » tir 26.08.2014 8:55

Mobilverkstedet hadde jeg vært meget skeptisk til. Verken organisasjonsnummer eller adresse på nettsiden, noe de er pålagt å ha.
medlem i 175 måneder
 

Re: Bra iphone verksted i Oslo?

Innleggav svano » tor 28.08.2014 16:16

Garantien går nok om du reparerer selv eller bruker et verksted som ikke er autorisert. Reklamasjon beholder du derimot. Her må selger/produsent kunne sannsynliggjøre at du (f.eks. via en ikke-autorisert reparasjon) er skyld i det du på et senere tidspunkt reklamerer på, før de så evt. avviser reklamasjonen.

Nå skal jeg ikke påstå at du ikke kan/vil få problemer, og det er mulig de kan sannsynliggjøre en sammenheng ved et senere tidspunkt, men du mister ikke automatisk reklamasjonsretten.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]