Iphone vil ikke koble seg til wifi eller mobilnett

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Iphone vil ikke koble seg til wifi eller mobilnett

Innleggav Jia11 » tir 29.07.2014 10:20

Hei! Har et problem med iPhonen, har søkt litt på nettet og sånt, men fant ikke så mye info som var til hjelp for meg. Tenker noen av dere kanskje har litt peiling eller erfaring med dette.

Så problemet: jeg har en iPhone 4s, har hatt den i snart 3 år nå. For ca 1,5 år siden mistet jeg den i vann, men på et eller annet vis, greide den å leve videre :) selv om blitsen ikke funker lenger. Har også mistet iPhonen i gulvet en del ganger, men ingenting har blitt knust.
Men nå de siste dagene har jeg hatt litt problemer. Vet ikke om noe av det overfor kan være årsaken

1. IPhonen "lagger" litt, den blir treg når jeg f.eks går inn på innstillinger.
2. Vil ikke koble seg til wifi, uansett hvor jeg er, hjemme, hos venner, overalt! Jeg får skrudd på wifi, men vil ikke koble seg. Det funker med ipaden og pc og alt, så det er ikke nettet som ikke funker.
3. Nå vil den heller ikke koble seg til mobilnett.
4. Skjermen fryser når jeg skal inn på mobilnett eller wifi via innstillinger, så jeg kommer meg ikke inn.

Hva kan jeg gjøre (før jeg Evt må til verksted)? Har sett at man skal prøve å restarte, men er redd for å miste noe. Mister man noe som helst? Inkl. Nettverk man har koblet til før?

Har også sett at man kan prøve og oppdatere. Har nemlig ikke oppdatert til den siste oppdateringen, men kan jo ikke gjøre det uten noe nett på mobilen!

Dette er et veldig irriterende problem, håper noen av dere vil dele erfaringer eller komme med tips:)

Tusen takk for svar!
medlem i 116 måneder
 

Re: Iphone vil ikke koble seg til wifi eller mobilnett

Innleggav Helgenen2 » tor 31.07.2014 16:30

En "hard reset" er nok det første jeg ville forsøkt, da mister du ingen ting. (Hold power og home inne til skjermen blir svart OG et eple dukker opp) Deretter, hvis fortsatt trøbbel, ville jeg tatt en full backup av telefonen på en pc via itunes, alle meldinger,mapper etc. Og så reinstallert ios til nyeste utgave. Vannskader er lumske og kan dessverre dukke opp etter lang tid, rust etc.
medlem i 167 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere