Japansk språk på iPhone!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Japansk språk på iPhone!

Innleggav victoriaeidsvag » man 06.01.2014 15:54

En kompis av meg endret språket på min iPhone 5 til kinesisk eller japansk for noen dager siden, bare på tull. Jeg fikk fjernet det japanske tastaturet og språket, men nå er problemet at det fortsatt sitter igjen litt japansk på telefonen min! F.eks er spotify og kik halvveis japansk, og en ny app jeg lastet ned ble også lastet ned på japansk. Har prøvd å skru av telefonen flere ganger. Oppdaterte også IOS, men det var jo til ingen nytte.. Har lite lyst til å restarte hele mobilen.
Noen som vet hva jeg må gjøre?
medlem i 123 måneder
 

Re: Japansk språk på iPhone!

Innleggav victoriaeidsvag » tir 07.01.2014 18:50

hvis ikke, vet dere i så fall andre nettsider jeg kan forsøke å finne svar? :)
medlem i 123 måneder
 

Re: Japansk språk på iPhone!

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 07.01.2014 23:27

Har du en sikkerhetskopi fra rett for kompisen din fant på at han skulle ha morro med din telefon? I så fall kan du kanskje bruke denne?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Japansk språk på iPhone!

Innleggav LittleBigsteel » ons 08.01.2014 23:46

Hei!

Problemet ditt er at du er kommet inn i Japansk iTunes. Vet ikke korrekt måte å gjøre dette på, men hvis du foreksempel googler følgende: "delillos hjernen er alene itunes" Vil du få en link inn til norsk iTunes da denne platen ikke finnes i Japansk iTunes. Mange norske plater gjør faktisk det. Det kommer opp en beskjed denne er på Japansk så trykk på den til høyre. Nå skal alt være i orden. Har testet hos meg først.

Lykke til.
medlem i 150 måneder
 

Re: Japansk språk på iPhone!

Innleggav Nakkamoora » ons 22.10.2014 17:07

Har litt samme problem. Men kun på enkelte apper. Menyene er på japansk. Eller kan være kinesisk. Inte vet jag. Uansett, dette problemet kom da jeg fikk iphone 6. Har aldri byttet språk på telefonen. Men likevel er noen av appene på et uforståelig språk. Ganske irriterende. Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Har selvsagt prøvd å reinstallere appene det gjelder, uten hell.
medlem i 114 måneder
 

Re: Japansk språk på iPhone!

Innleggav meridian1979 » fre 24.10.2014 8:31

Dette har jeg lest om før. Husker ikke helt nøyaktig hva dem gjorde for å løse problemet, men mener det var å skifte språk til engelsk også tilbake til norsk. Mener også å huske at det har å gjøre med en av appene dere har på iPhonen deres.
medlem i 176 måneder
 

Re: Japansk språk på iPhone!

Innleggav Tito » fre 24.10.2014 9:44

Mener å huske at i det innlegget meridian1979 viser til så gikk man på
Innstillinger
-Generelt
-Språk og region

Så rediger for å forandre vekting av språk, og evt fjerning av språk man ikke vil ha.

Dog langt fra sikker :)
medlem i 182 måneder
 

Re: Japansk språk på iPhone!

Innleggav troffen » fre 24.10.2014 23:43

Det er fordi appen ikke støtter norsk språk, men støtter japansk språk, og du har japansk høyere enn engelsk i listen over språk på din iPhone.

iOS har nemlig en prioritert liste over språk, og du får det språket som står øverst på listen som appen støtter. Spotify har ikke norsk språk, men har japansk, så da får du det. Engelsk er også støttet, men japansk står høyere på prioriteringslisten :-)

Gå til Innstillinger->Generelt->Språk og region. Bytt språk fra norsk til engelsk på tlf, da vil engelsk stå øverst på "ønskelisten" din. Bytt så til Norsk språk, da blir Norsk førstevalget igjen, og engelsk blir dyttet ned til andrevalget, og japansk til tredjevalget. Apper uten Norsk språk vil da lete i språklisten og hvis de støtter engelsk brukes det.
medlem i 198 måneder
 

Re: Japansk språk på iPhone!

Innleggav Nakkamoora » tir 28.10.2014 23:36

Oi!

Der lærte jeg noe nytt. Tuuuuusen takk for hjelp :) Ble straks et bredere utvalg av apper å bruke :)
medlem i 114 måneder
 

Re: Japansk språk på iPhone!

Innleggav geircito » ons 29.10.2014 1:22

Ikke nødvendig å bytte språk for å endre rekkefølgen. Trykk bare på Rediger oppe til høyre så vil det være mulig å endre rekkefølgen :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]