Ta notater på iPad, hvilket program?

Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav W3p » ons 04.04.2012 17:52

Hei,
har kjøpt meg iPad, og tenkte å bruke denne ifm. universitet. Jeg har også kjøpt meg en stylus pen, og lurer derfor på hva slags program dere kan anbefale meg?

Jeg har lest noen reviewer, og særlig én test mellom en 5-6 mer kjente "notat-taknings programmer" konkluderte med at Note Taker HD var det beste programmet. Andre steder leser jeg at folk misliker dette programmet stort. Har dere noen anbefalninger å komme med? Erfaringer med Note Taker HD / andre programmer?

Bruksområdet vil være å ta notater både med stylus-pen og med virtuelt keyboard ifm. forelesninger.

På forhånd takk =)
medlem i 201 måneder
 

Re: Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav b2 » ons 04.04.2012 19:43

Smaken er som baken .... :-)

Det er veldig mange å velge mellom, alt avhenger av hvilke funksjoner du vil ha med i appen. Selv har jeg landet på Awesome note. Denne passer meg best, liker spesielt integreringen mot Evernote, som jeg bruker på Mac'en. (Er ikke spesielt imponert over Evernote på iPad)

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav Macini » ons 04.04.2012 20:27

Selv bruker jeg Penultimate, iA Writer, CleanWriter og Evernote. Har ikke testet Note Taker så skal ikke uttale meg om den.
Penultimate er en tegne/notatapp som synkroniserer mot Dropbox
iA Writer er en rent skriveapp som synkroniserer mot iCloud og Dropbox
CleanWriter er også en skriveapp som synkroniserer mot Dropbox
Evernote bruker jeg til smånotater og huskelister
Holder på å teste Paper by FiftyThree med writetool, så langt virker det veldig bra.
Med unntak av Evernote, koster de andre appene noen kroner, men er verdt det.
Har testet mange slike apper uten å bli fornøyd, så jeg havnet på disse jeg har nevnt over.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav W3p » tor 05.04.2012 0:00

Takk for gode svar! Dere andre, kom gjerne med fler forslag!

Er spesielt interessert i å høre fra brukere av Note Taker HD =)
medlem i 201 måneder
 

Re: Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav korsvoll » tor 05.04.2012 15:34

Foretrekker Notability (synkroniserer med Dropbox + flere andre). Anbefaler deg å sjekke ut denne!
medlem i 170 måneder
 

Re: Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav bjornbb » tor 05.04.2012 23:17

Jeg har brukt Bamboo paper og Pentultimate med min Wacom bamboo stylus. Foretrekker penultimate siden den har wrist/palm rejection (gjør at den håndterer at hånda ligger på skjermen når du skriver). Noen som vet om andre programmer som har 'palm rejection'?
medlem i 167 måneder
 

Re: Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav W3p » fre 06.04.2012 12:18

korsvoll skrev:Foretrekker Notability (synkroniserer med Dropbox + flere andre). Anbefaler deg å sjekke ut denne!


Will do!

bjornbb skrev:Noen som vet om andre programmer som har 'palm rejection'?


Jeg er ganske sikker på at Note Taker HD har denne funksjonaliteten. Dette, og at den vant en test mellom appene nedenfor, har gjort til at jeg ønsker tilbakemeldinger fra dette programmet spesielt.

Notes Plus
UPad
Note Taker HD
Noteshelf
GoodNotes

Dette er note-apper som takler stylus-penner. Link til testen finner du under.

http://www.imedicalapps.com/2012/02/best-ipad-note-taking-apps-stylus-pens/
medlem i 201 måneder
 

Re: Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav oyvindbs » fre 06.04.2012 20:41

Jeg veit dette er litt på sida, men jeg bruker ipaden mye på UiO med iAnnotate. Vi får for det meste forelesningsnotatene på PDF eller ppt på forhånd og så noterer jeg i tillegg for hånd i programmet. Dette fungerer ikke helt optimalt hvis du skal skrive mye, men er topp for å ta litt notater i tillegg til pdfen.

I tillegg bruker jeg det til å streke i pdfer med pensum. Særlig liker jeg godt at en først velger "tusj" og så kan streke/markere så mye en vil i teksten fram til en bytter side. I andre apper jeg har prøvd må jeg holde inne på teksten får jeg får muligheten til å markere og det er litt håpløst. IAnnotate synkroniserer også bra med dropbox (og box tror jeg). Jeg har tidligere sendt dem en Mail med innspill og fikk svar i løpet av en dag. Jeg syns det var overraskende bra(selv om de ikke var enige..).
medlem i 233 måneder
 

Re: Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav eco » tir 10.04.2012 10:22

Jeg er / var på jakt etter en god app for å ta notater med min Bamboo stylus, og slet lenge med å finne noe som funket skikkelig. Jeg testet:

Pen & Paper: Mitt dårligste kjøp (14kr). Få muligheter, utydelig skrift og for stor skrift er noe av grunnene til at jeg ikke kan bruke denne appen.

53 Paper: Den visuelt fineste appen, men totalt ubrukelig for notering. Enda færre valgmuligheter, appen henger ikke med når du skriver, skriften blir altfor stor.

Bamboo paper: En grei gratisapp. Henger greit med når du skriver, skriften blir relativt grei i størrelse, men egner seg dårlig for å notere mye og fort. Også begrenset med valgmuligheter.

Jeg leste reviewartikkelen du la ved, og bestemte meg for å teste Note Taker HD. Dette er den desidert beste appen jeg har testet sålangt. Mange valgmuligheter, skriften holdes på èn linje, mulighet for å skrive i et "zoom-felt" +++. Veldig fornøyd etter noen testrunder og det ser ut til at jeg skal klare å bruke iPad`en som notatblokk med denne.
medlem i 198 måneder
 

Re: Ta notater på iPad, hvilket program?

Innleggav W3p » lør 14.04.2012 18:52

Jeg har da kjøpt meg Note Taker HD og er fornøyd med dette. Liker veldig godt funksjonene som følger med som gjør det enklere å skrive med pen (zoom-funksjonen erc.). Det visuelle kunne dog vært finere.

Jeg kan anbefale dette programmet for folk som vil ta notater med stylus-pen.
medlem i 201 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]