Til alle iphone 4s brukere med problemer

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Til alle iphone 4s brukere med problemer

Innleggav andiab » man 09.01.2012 11:16

Hei,

Har hatt store problemer med min iphone 4s helt siden jeg fikk den i november. Problemet har bestått i at den henger seg ofte og klarer ikke å motta meldinger/anrop fordeom full dekning er vist.

Har idag vært i kontakt med Apple igjen, hvor jeg ble fortalt å sjekke sim kortet.
Hvis "chipen" dekker hele microsimen, er det feil sim til iphone 4/4s. Chipen skal bare dekke halve micro sim`en. Har du problemer sjekk dette og bestill ny sim.

Det er forferdelig mange hos telefon operatørene som lever feil micro sim fordeom du sier at du skal ha til en iphone.

Håper dette kan være til nytte for noen.

"Edit" les dette:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1

Andreas.
medlem i 149 måneder
 

Re: Til alle iphone 4s brukere med problemer

Innleggav Ford » tor 12.01.2012 1:29

Dette fungerte altså for deg? Eller venter du forsatt i spenning på det nye simkortet?

Jeg er i samme båt, bestiller nytt simkort så fort som mulig! Håper dette funker, kjedelig med en telefon som ikke duger..

Takk for hjelpen hvertfall! :-)
medlem i 147 måneder
 

Re: Til alle iphone 4s brukere med problemer

Innleggav ppizzleyo » tor 12.01.2012 4:35

Håper virkelig dette hjelper. Har Chess og sliter med det samme. Uten å tenke på noe spesielt (str. på chippen etc) så bestilte jeg nytt simkort i dag da jeg følte det sannsynligvis hadde noe med simkortet å gjøre. la oss krysse fingrene for at dette hjelper!
medlem i 206 måneder
 

Re: Til alle iphone 4s brukere med problemer

Innleggav andiab » tor 12.01.2012 11:17

Fikk simkortet idag. Dette kortet var også feil og har henvendt meg til kundesenteret til telenor. Det virker ikke som de forstår problemet og spør om det er forskjell på simkortene.

I ipad 2 med 3G jeg kjøpte i USA i sommer hadde et microsim kort fra AT&T og dette kortet er helt anderledes og ser ut til å være samme type som skal benyttes til iphone.

Apple sa at hvis ikke simkortet løser saken skulle jeg få en ny telefon med en gang.
Så det ser ut som apple har god kunnskap om hva som er problemet.
medlem i 149 måneder
 

Re: Til alle iphone 4s brukere med problemer

Innleggav Pliskin » tor 12.01.2012 13:34

Kan nå ikke tro at dette skulle være problemet :-/

Jag har kunnet bruke alle sim kort.. og kameraten min kar klipt til sitt nesten 7år gamle kort. det funker jo strøkent.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Til alle iphone 4s brukere med problemer

Innleggav andiab » tor 12.01.2012 16:07

Enig med deg der Pliskin.

Kontaktet igjen apple idag og ble forklart at siden telefonen min ikke var innen to uker etter kjøp, så måtte jeg nå sende denne inn til reperasjon.
Synes det er meget dårlig av apple å si at en ny telefon skal bli sendt om feil ikke forbedres etter fulgte retnings linjer for da å slå seg vrange i etterkant og si at telefonen må inn til reperasjon.

Har mange kamerater med samme abonnoment og sim som meg men ikke har fått problemer enda.

Apple sa seg 110% sikre at dette var årsaken til feilene som oppstod, men i etterkant viser at dette er en sporadisk feil på telefon.
medlem i 149 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]