Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav tvilling81 » lør 29.10.2011 15:55

Har iphone 4s ios 5.0 slik den kom. da jeg koblet til itunes kommer det opp operatørinnstillinger oppdateringer. godtok dette. Men inne på innstillinger . generelt og nettverk.... finner jeg ikke funksjonen for å skru av 3g slik det var på iphone 4 med ios 5.0. jeg er ofte på områder der det er dårlig 3g dekning og iphonen driver å veksle mellom 3g og E hele veien. derfor vil jeg skru av 3g men på iphone 4s med ios 5.0 finnes ikke denne funksjonen. noen andre som kan sjekke med sine nye 4s?
Sist endret av geircito den lør 29.10.2011 16:21, endret 1 gang
Grunn: Endret til mer beskrivende tittel
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 4s med IOS 5.0 og 3G

Innleggav geircito » lør 29.10.2011 16:01

Funksjonen er fjernet på iPhone 4S.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav docbilbo » lør 29.10.2011 16:59

Vet du om det er hardware grunner til dette? eller er det sannsynlig at en vil kunne slå det av hvis man jailbreaker? 3G`n er jo en strømsluker deluxe så har den nesten aldri på selv (har wifi over alt jeg er omtrent)

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: iPhone 4s med IOS 5.0 og 3G

Innleggav tvilling81 » lør 29.10.2011 17:06

geircito skrev:Funksjonen er fjernet på iPhone 4S.


Fy det var ikke kjekt!!!! har bare 29% igjen av batteriet og såvidt brukt i hele dag. har vært i område der det er dårlig deknig på 3g er vel det som har gjort at batteriet tappes så fort!
medlem i 195 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav Tadeus » søn 30.10.2011 0:17

Betyr dette at man ikke kan slå av 3G for evt. å begrense databruk?
Kanskje ikke så nøye i Norge med dagens abonnementet, men veldig betydningsfullt utenlands......
medlem i 185 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav geircito » søn 30.10.2011 0:21

Slå av "Mobildata" og du kan kun bruke WiFi.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav Tadeus » søn 30.10.2011 0:26

Takker for imponerende raskt svar. Da står iPhone4S fremdeles på handlelisten :-)
medlem i 185 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav ufarlig » søn 30.10.2011 0:48

Har de fjernet muligheten for å skru av 3G?

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

I områder hvor det er dårlig 3G dekning vil telefonen roame mellom 2G og 3G og man vil oppleve 0 dekning til tider pga tiden det tar å hoppe fra ett nettverk til et annet.

Snakker av erfaring på iPhone 4. Full 2gdekning men dårlig / ingen 3G. Men telefonen insisterer på å ha 1-0 streker 3G framfor å gå over på 2g. Når den endelig gjør det har jeg 0 streker i 5-10 sec før jeg har full 2gdekning.

Med andre ord - hvis jeg er i en samtale når 3G dekningen forsvinner vil samtalen droppe.
medlem i 195 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav KnethJensen » søn 30.10.2011 1:05

Apple har ettersigende laget en mer energieffektiv 3G Chip i iPhone 4s! En "bekreftelse" på dette kan være på iPhone 3Gs og iPhone 4 hadde man valget om 3G og man fikk da også en advarsel om at dette kan redusere batterilevetiden.

Dette er altså fjernet.

En liten kuriosa er at på CDMA (Verizon) versjonen av iPhone 4 så var/er det heller ikke
Mulig å velge/fravelge 3G. Kun mobildata slik som pÅ nye 4s.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav tvilling81 » søn 30.10.2011 1:11

huff vet bare at dette gjør at min iphone 4s kommer til å tappes for batteri dobbelt så fort når jeg er på jobben. å skru av mobildata mens jeg er på jobb er jo ikke akkurat verdens nedergang å måtte gjøre. men da får jeg ikke inn mailer eller mms eller varslinger osv.... kjipt
medlem i 195 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav KnethJensen » søn 30.10.2011 1:15

Dette har neppe stor innvirkning på batteriet. OM så var så hadde Apple gitt deg muligheten til å velge. De er vel ganske hårsåre på batteritiden sin så ..

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav Myge » søn 30.10.2011 8:59

Stusser over at de på tekniske spesifikasjoner opererer med to tall, et for batteritid med 3g, og et med 2g. Man har ikke muligheten til å sjekke dette. For min del merker jeg at batteriet og dekningen er merkbart dårligere nå. Å skylde på nettleverandøren blir helt feil. Man bugger ikke ut hele nettet pga en telefon, så her håper jeg på en snarlig fiks. Ser det er en del forumtråder på Appleforum verden over. Der får de en del forskjellige svar på hvorfor og om det blir fikset.
medlem i 161 måneder
 

Re: Ingen opsjon for å slå av 3G på iPhone 4S?

Innleggav ronnyo » søn 30.10.2011 11:25

De fleste telefoner halverer omtrent taletiden på 3G i forhold til 2G. Jeg synes det er merkelig at dette valget er borte fra iPhone4S.

Apple iPhone 4S har disse tallene:
Taletid: Opptil 8 timer med 3G, opptil 14 timer med 2G (GSM)

HTC Sensation XL:
Taletid:
WCDMA (3G) : Opptil 410 minutter
GSM: Opptil 710 minutter

iPhone4;
Taletid:
opptil 7 timers med 3G
opptil 14 timer med 2G
medlem i 182 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron