Pikselfeil=Ny iPhone?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Pikselfeil=Ny iPhone?

Innlegg ons 14.07.2010 19:52

Har en iPhone 3G hvor det til tider er flere piksler som lyser både blått og rødt, når de ikke skal gjøre det. Det jeg da lurer på, er om dette holder til at jeg får en ny iPhone dersom jeg leverer den inn hos selger?

medlem i 10 måneder

Re: Pikselfeil=Ny iPhone???

Innlegg ons 14.07.2010 20:21

Da jeg kjøpte iPhone 3G på lanseringsdato for to år siden skjedde det samme med meg. Var 1-2 piksler som ikke "fungerte" og lyste blått og rødt. Da jeg leverte den tilbake dagen derpå ble jeg fortalt at siden jeg nettopp hadde kjøpt telefonen, var det en fabrikasjonsfeil, slik at jeg fikk en ny (vel og merke etter 1 måneds venting siden alle lager var tomme). Fyren i butikken sa at dersom dette hadde skjedd på et senere tidspunkt, ville jeg nok ikke fått byttet den inn igjen, siden det da måtte være min egen feil.

Personlig tviler jeg på at en slik argumentasjon holder, siden en feil medskjermen (som er iPhone) ikke kan utelukkes å ha vært en feil med telefonen fra dag 1. Ta den med deg dit du kjøpte den, og hør hva de har å si. Tviler litt på at du får en splitter ny, men stå på krava om at de i hvert fall skal fikse skjermen, med mindre de kommer med håndfaste bevis på at pikslene er din feil.

Lykke til!

medlem i 13 måneder

Re: Pikselfeil=Ny iPhone???

Innlegg ons 14.07.2010 20:31

Send den inn du.
Pixelfeil = garanti/reklamasjon på LCD.
Du vil motta en bytteenhet fra verkstedet.
iPhone blir ikke reparert i Norge enda.

medlem i 15 måneder

Re: Pikselfeil=Ny iPhone?

Innlegg ons 14.07.2010 21:09

Takker for gode svar fra begge to :-)

Tar meg en tur dit jeg kjøpte den i morgen regner jeg med.
Eneste problemet er at jeg er noe usikker på hvor jeg har kvitteringen. Er det nødvendig å ha den med, eller kan de feks ut i fra serienummeret se at den er kjøpt nettopp hos de??? Noen med erfaringer omkring dette?

medlem i 10 måneder

Innlegg ons 14.07.2010 21:27

Jeg sendte inn min 3gs i forrige uke. Det var en slags pikselfeil på den også. Den hadde et felt ganske høyt oppe på skjermen som var veldig lyst. Jeg merket det spesielt på den bakgrunnen man finner i instillinger.
Jeg hadde også rotet bort kvitteringen, men de bare skrev ut en ny. ;)

medlem i 15 måneder

Innlegg ons 14.07.2010 21:32

OK :-) Da satser jeg på at det funker for min del også!

Tok det lang tid før du fikk den/bytteenhet tilbake? Tenker nemlig å få solgt den før iPhone 4 kommer ut, og ble litt stressa når jeg så at den kommer 28./29. juli :-P

medlem i 10 måneder

Innlegg ons 14.07.2010 21:40

Jeg sendte den inn forrige tirsdag, og da jeg ringte til butikken i går sa de at den hadde kommet til verkstedet, men det hadde ikke kommet noen annen beskjed. Jeg skal også selge den og kjøpe iPhone 4, så jeg begynner å bli veldig stressa. Håper den kommer innen denne uka :-!

medlem i 15 måneder

Innlegg tor 15.07.2010 20:05

iPhone ble sendt inn til Moobi i dag(tar vel sin tid før den kommer tilbake... :-/ ).

Men det jeg glemte å spørre om, var om dersom de finner feilen ved den og finner ut at det er "min feil". Vil de da reparere den(dersom dette er mulig), uten å spørre meg først, for så å sende regningen til meg?

medlem i 10 måneder

Innlegg tor 15.07.2010 20:12

nei;) du får valget om å betale for ny bytteenhet eller få den gamle tilbake mot 390 kr for sjekken;)

de bytter i swap enheter som er andres brukte iphones som er fikset i nederland med nye dekskler og glass:) vil se 100% ny ut men er ikke ny

edit:

de bruker 2 til 3 uker på servicen;) den kan ligge en stund på verkstedet før de ser på den og bytter den

medlem i 42 måneder

Innlegg tor 15.07.2010 20:27

Ok. Takk! :-)

Da satser jeg på, som Roon skriver lenger opp her, at det går på garanti/reklamasjon, slik at jeg får en swap enhet uten å måtte betale noe for det :-)

medlem i 10 måneder

Innlegg tor 15.07.2010 22:25

En enkel pixelfeil kan ikke komme av brukerfeil.
Hadde store deler av lcd vært ødelagt hadde saken endre seg.
Send den inn og iløpet av 2 uker har du bytteenheten. :D
Hvis ikke så kan jeg bytte lcd. Bare å sende PM hvis de ikke bytter på garanti. :D

medlem i 15 måneder

Innlegg tor 22.07.2010 20:08

skihopp Wrote:Jeg sendte inn min 3gs i forrige uke. Det var en slags pikselfeil på den også.

Fått tilbake 3GS'en/swap enhet, skihopp?

For min del går det i sneglefart, leverte den 15.7., og min 3G er fortsatt på såkalt "pretest" hos Elkjøp... :-/

medlem i 10 måneder

Innlegg tor 22.07.2010 20:29

Du må nok bare smøre deg med tålmodighet! Jeg leverte den 6. juli, og det har ikke skjedd noen ting. Jeg ringte Spaceworld senest i dag, og jeg fikk akkurat den samme beskjeden. De sa det normalt tok rundt to uker, men jeg har ventet i to uker og to dager. :-/

Kommer den ikke før mandag neste uke, blir det nok ingen iPhone 4 på meg :´(

medlem i 15 måneder

Innlegg tor 29.07.2010 20:08

Da har jeg fått melding om at det ligger en ny telefon og venter på meg borte på Spaceworld. :-D (Det tok ikke mindre enn 3 uker og 2 dager). Jeg henter den i morgen, og mens jeg er der får jeg se om jeg får tak i en iPhone 4 i samme slengen. ;)

medlem i 15 måneder

Innlegg tor 29.07.2010 20:27

Bra at det ordnet seg til slutt da! :-D

Fikk i dag bekreftet at iPhonen var kommet fram til Moobi, etter 2 uker... Får håpe ting går litt raskere nå! :-)

medlem i 10 måneder

Neste

Returner til iPhone

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: jarlmik, Mick og 4 gjester