Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav carwash » ons 29.07.2009 0:18

Mange ønsker best mulig pris på ulåst iphone. Uheldigvis er det mange som sliter veldig med å forstå hvordan man skal regne ut hva telefonen faktisk koster.

Jeg har lagd et enkelt regneark som viser priser på iphones og totalpris ved brudd og ved å beholde abonnementet i et år. Lenken finnes nederst i posten min.

Ønsker man billigst mulig ulåst iphone viser det seg at det lønner seg å kjøpe med telenor superpluss abonnement og beholde dette ut bindingstiden.

Telenor låser opp telefonen gratis din så lenge den er knyttet mot et abonnement som har binding.

Du kan derfor bestille telefonen med binding til telenor og nytt nummer, få telefonen låst opp gratis for så å bruke ditt vanlige superdupergunstigeogbilligejallacom (TM) abonnement som vanlig på iphonen. Det er viktig å huske å si opp telenorabonnementet når bindingstiden går ut om et år.

For å oppsummere:
Billigste iPhone: Telenor 8gb 3G 3338
Billigste 16gb 3gs Telenor(Telekiosken.no) 4038
Billigste 32gb 3gs Telenor(Telekiosken.no) 4838

Kalkylen tar på ingen måte hensyn til forbruket ditt og sier ingenting om hvilket abonnement som lønner seg for deg.

Regnearket finnes her (jeg tok utgangspunkt i andbjos ark i denne tråden viewtopic.php?f=409&t=209136&st=0&sk=t&sd=a&start=150):
http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... utput=html Prisene er innhentet 29.07.09 00:00 med forbehold om feil.

PS. Jeg startet en ny tråd da den gamle begynner å bli litt uoversiktlig. Flytt innlegget mitt gjerne om det bør flyttes.

Edit: oppdatert med Djuice Explore
Edit 2: Inkluderer chess, la til priser fra telekiosken
Sist endret av carwash den ons 29.07.2009 15:19, endret 2 ganger.
medlem i 198 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav iolsen » ons 29.07.2009 1:00

Meget bra regneark og sikkert oppklarende for de fleste :-D

Ut fra det jeg har lest meg til fra diverse innlegg her i forumet, stemmer det veldig bra at det billigste er å kjøpe hos Telenor med SuperPlus abonnement.

Har allerede kjøpt en iPhone 3GS 16GB hos telenor med superplus abb til 129 pr mnd. Totalprisen var den laveste. Det ble under bestillingsprosessen på nettsidene antydet levering i uke 33.

En viktig forutsetning er jo at man får låst opp telefonen så lenge man er tilknyttet et abonnement med bindingstid. Da går simkortet i skuffen.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav SarWar » ons 29.07.2009 5:02

Savner pris sammenligning for 3GS, både 16 GB & 32 GB, med Telenor Djuice Explore! Bestilt fra Djuice sin hjemmeside!

Bortsett fra det, strålende jobb Bilvask :)
medlem i 186 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav psychedelia » ons 29.07.2009 7:36

Veldig bra arbeid!
Men kanskje du skulle også ta med tall med hensyn til å kjøpe telefon og betale bruddgebyr?

"Netcom billigst ved brudd

En 32GB iPhone ferdig opplåst vil koste 5149,- (iTalk Medium + bruddgebyr), mens 16GB vil koste 4349,- (iTalk Medium + bruddgebyr).
Telenor skal ha 5590,- og 4801,- for det samme."

For dette kan jo være aktuelt også?
medlem i 177 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav ivan_danko » ons 29.07.2009 9:15

Ferdig opplåst vil det koste 6.348 (32 GB) og 5.548 (16 GB) med iTalk Medium fra NetCom, i følge prisene på hjemmesiden deres.
medlem i 185 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav psychedelia » ons 29.07.2009 9:45

ivan_danko skrev:Ferdig opplåst vil det koste 6.348 (32 GB) og 5.548 (16 GB) med iTalk Medium fra NetCom, i følge prisene på hjemmesiden deres.


Så da tar ipod1.no feil i sin artikkel?
http://ipod1.no/artikkel/3307/netcom-si ... iser-klare
medlem i 177 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav carwash » ons 29.07.2009 12:09

Regnearket inkluderer pris med bruddgebyr. Dette er i alle tilfeller dyrere enn å kjøpe med telenor superpluss.
medlem i 198 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav iolsen » tor 30.07.2009 1:26

Du virker veldig sikker på at man hos Telenor får låst opp telefonen for andre operatører så lenge man har abbo. Og at man da kan la SIM-kortet gå i skuffen og bruke hva slags abbo man vil?

ER dette noe du selv faktisk har fått bekreftet ?? Vet dette sies i andre tråder her. Se diskusjon på Din Side og denne tråden: viewtopic.php?t=225004

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav SimonChen » tor 30.07.2009 1:34

iolsen skrev:Du virker veldig sikker på at man hos Telenor får låst opp telefonen for andre operatører så lenge man har abbo. Og at man da kan la SIM-kortet gå i skuffen og bruke hva slags abbo man vil?

ER dette noe du selv faktisk har fått bekreftet ?? Vet dette sies i andre tråder her. Se diskusjon på Din Side og denne tråden: viewtopic.php?t=225004

Jeg fikk det bekreftet av ansatt hos telekiosken på Trondheim Torg på tirsdag. Han sa "Telenor gjør det med alle andre telefoner, så hvorfor skal de ikke gjøre det me iPhone"

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav iolsen » tor 30.07.2009 1:55

Håper man kan stole på de da.....det er jo absolutt ingen som har gjort seg en praktisk erfaring med det.....ennå. Og ille hvis så mange har gjort innkjøp under feil forutsetning. Håper du tok signalementet på han selgeren :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav cleansweep » tor 30.07.2009 9:15

iolsen skrev:Håper man kan stole på de da.....det er jo absolutt ingen som har gjort seg en praktisk erfaring med det.....ennå. Og ille hvis så mange har gjort innkjøp under feil forutsetning. Håper du tok signalementet på han selgeren :bitchin:


Denne siden på telenor.no sier iallefall:
"Har du inngått en tolv måneders avtale i forbindelse med kjøp av ny mobiltelefon, får du koden uten kostnad selv om avtaleperioden ikke er utgått"

http://tinyurl.com/nkvp5d
medlem i 176 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav iolsen » tor 30.07.2009 10:09

Takk !


Da har vi enda en side hos Telenor som undebygger at dette er riktig :-)

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav carwash » tor 30.07.2009 13:38

iolsen skrev:Takk !


Da har vi enda en side hos Telenor som undebygger at dette er riktig :-)


Jeg ringer bestandig 0900 og får det bekreftet rett før jeg kjøper telefonen for å være 150% sikker. Har aldri vært noe problem å få utlevert koden.

Om noen er usikker, RING 09000 OG SPØR!
medlem i 198 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav iolsen » fre 31.07.2009 0:26

carwash skrev:Jeg ringer bestandig 0900 og får det bekreftet rett før jeg kjøper telefonen for å være 150% sikker. Har aldri vært noe problem å få utlevert koden.

Om noen er usikker, RING 09000 OG SPØR!


OK En journalist på Din Side hevder han har undersøkt og skriver dette :

"Om operatørlås og avbrudd
Mange har blitt forvirret av Telenors forretningsvilkår der de skriver at man kan få åpnet operatørlåsen for 600 kroner, fratrukket 40 kroner for hver måned som har gått av låsningstiden.

DinSide har vært i kontakt med Telenor og Netcom, og de bekrefter begge at dette ikke gjelder når man har kjøpt en subsidiert telefon med 12 måneders binding til et spesielt abonnement. Da må man betale avbruddsgebyret før telefonen kan låses opp. Til gjengjeld er opplåsingen da gratis.

Dette betyr at fremgangsmåten som har blitt anbefalt av noen lesere, å betale for å få låst opp telefonen, beholde bindingsabonnementet men i realiteten benytte en annen operatør, ikke er mulig med iPhone. "

Så da lurer jeg på hvem som forvirrer hvem. Telenor ?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Billigste iphone (oppdatert regneark 29.07.09)

Innleggav kimmi » fre 31.07.2009 0:50

Om dette stemmer har Telenor endret praksis på dette. Jeg kjøpte en Iphone i mai med telenor bedrift med 18 mnd binding eller no, og di låste opp telefonen min samme dag (uten noen ekstra kostnad) etter jeg spurte om dette.

KiMMi

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]