nWeather - yr.no applikasjon på App Store

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

nWeather - yr.no applikasjon på App Store

Innlegg tir 14.10.2008 11:35

Hei!

Som jeg annonserte i helgen har vi i Polleo (http://www.polleo.no) laget en yr.no applikasjon for iPhone og iTouch. Denne applikasjonen er nå tilgjengelig og kan lastes ned gratis via iTunes eller App Store.

Direktelink til programmet (krever at iTunes er installert):
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=293140379&mt=8

Ris, ros og andre former for tilbakemeldinger mottas med takk.

Enjoy! :-)

PS:
Noen av dere lurer kanskje på hvordan man fjerner steder fra hovedmenyen. Det gjøres ved å dra fingeren fra venstre mot høyre på det stedet man vil fjerne. Det vil da dukke opp en sletteknapp.

medlem i 34 måneder

Re: nWeather - yr.no applikasjon på App Store

Innlegg tir 14.10.2008 11:39

KONGE:D

Var på tide med skikkelig værprogram:D og så gratis:D

medlem i 42 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 11:57

Endelig en skikkelig værprogram der man kan få været der man bor.
Tusen takk.

medlem i 24 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 12:45

Med unntak av noe underlig gesture for å slette steder (hadde det ikke vært enklere med en EDIT-knapp i øvre venstre hjørne?) så er dette programmet førsteklasses.
Har dere planer om å utvide med andre data som f.eks. detaljert 24-timers varsel og meteogram?

medlem i 36 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 12:51

Godt jobba, men jeg får ikke opp mine to viktigste steder Svea og Longyearbyen på Svalbard. Begge to ligger på YR.no
Vet ikke hvordan dere velger steder, men regner med at det ikke er etter Netcom-metoden for de kan heller ikke levere til Svalbard fordi de bare leverer til norske adresser ...
Ellers ser nWeather veldig bra ut og den har allerede byttet plass med den vanlige værappen :-)
Sist endret av Svalbard den tir 14.10.2008 13:19, endret 1 gang

medlem i 68 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 12:54

Er det en god forklaring på hvorfor det bare er 2147 steder man kan søke frem?

(mye vil ha mer.. ;-))

Bra program, når valgmulighetene blir flere :-) (er litt bortskjemt med presisjonen man oppnår på yr.no vettu)

medlem i 28 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 13:15

hm.. På værappen til iPhone vises det nå striregn over Trondheim, noe jeg kan bekrefte ved å se ut vinduet. I yr.appen vises det derimot sol med en liten hvit sky forran.. Er den egentlig mer presis?

medlem i 32 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 13:51

Kashmar Wrote:Med unntak av noe underlig gesture for å slette steder (hadde det ikke vært enklere med en EDIT-knapp i øvre venstre hjørne?) så er dette programmet førsteklasses.
Har dere planer om å utvide med andre data som f.eks. detaljert 24-timers varsel og meteogram?

Vi tar det til etterretning og "Edit"-knapp vil komme i neste versjon. 24-timers varsel og meteogram er ikke data som er offentlig tilgjengelig fra yr.no, så jeg kan ikke love at det vil komme noe slikt i overskuelig framtid.

Svalbard Wrote:Godt jobba, men jeg får ikke opp mine to viktigste steder Svea og Longyearbyen på Svalbard. Begge to ligger på YR.no
Vet ikke hvordan dere velger steder, men regner med at det ikke er etter Netcom-metoden for de kan heller ikke levere til Svalbard fordi de bare leverer til norske adresser ...
Ellers ser nWeather veldig bra ut og den har allerede byttet plass med den vanlige værappen :-)

Jeg lastet ned en liste over 2150 plasser i Norge fra yr.no, rart at Svalbard ikke var med der. I neste versjon vil jeg fikse slik at man kan legge inn custom-plasser, det vil med andre ord si at man kan spesifisere hele urlen til xml'en.

jerik Wrote:Er det en god forklaring på hvorfor det bare er 2147 steder man kan søke frem?

(mye vil ha mer.. ;-))

Bra program, når valgmulighetene blir flere :-) (er litt bortskjemt med presisjonen man oppnår på yr.no vettu)

http://www.yr.no/verdata/1.3316805 der kan du se hvorfor det (foreløbig) bare er 2147 steder som er søkbare i nWeather ;-)

demure Wrote:hm.. På værappen til iPhone vises det nå striregn over Trondheim, noe jeg kan bekrefte ved å se ut vinduet. I yr.appen vises det derimot sol med en liten hvit sky forran.. Er den egentlig mer presis?

Uten at jeg vet hvordan yahoo henter data, så må du huske på at dette er værvarsel 3-4 timer fram i tid, ikke været akkurat nå ;-)

medlem i 34 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 13:54

demure:
Grunnen til at været vises feil i nWeather ser man på denne linken; http://www.yr.no/sted/Norge/S%C3%B8r-Tr%C3%B8ndelag/Trondheim/Trondheim/
Så snart klokken er passert 12, forsvinner ikonet som gjelder fra 12-18, og ikonet for kl. 18-24 kommer opp. Så ikonet man ser i nWeather er det som gjelder for neste sekstimersperiode. (yr.no deler døgnet i tre deler. 06-12, 12-18 og 18-24. For mer detaljert info må man trykke seg inn på time-for-time-varselet)

Hvis utvikleren av nWeather kunne lagt inn time-for-time-varsel hadde ikonet blitt korrekt. Det er en forbedring jeg gjerne kunne betalt et par kroner for.

[Edit] Litt sent ute

medlem i 23 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 13:56

jerik Wrote:Er det en god forklaring på hvorfor det bare er 2147 steder man kan søke frem?

Uten at jeg vet det direkte, så tror jeg det har med den utviklerinformasjonen som YR.no har gjort tilgjengelig, deriblant er det en tekstfil med endel utvalgte steder i alle kommuner i Norge.

medlem i 56 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 14:08

Takk for forklaring begge to! Da har jeg lært noe nytt i dag også.. ;)

medlem i 32 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 14:20

Da fant jeg stedet jeg bor.. jeg hadde gjort et litt for "spisst" søk. Forstod hva jeg skulle søke på når jeg tittet i TXT filen Yr har laget.

Tipper at de 2147 stedene er de som det søkes mest på på yr.no?

Forøvrig enig med @lanekassen om å kunne vise time-for-time :-)

medlem i 28 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 15:11

Endelig!

Jeg synes programmet fungere veldig bra :)
Det eneste jeg ønsker i en fremtidig oppdatering er (som noen sa tidligere), en "edit"-knapp slik at man kan endre rekkefølgen på stedene.

medlem i 32 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 15:56

Ingen mulighet for langtidsvarsel? Får bare opp hva været er NÅ, vil jo se mer enn det :)

medlem i 29 måneder

Innlegg tir 14.10.2008 16:25

Dette har eg venta lenge på, kjempefin applikasjon. :-) Men eg savner langtidsvarsel, er det noke som kunne vert med i neste versjon?

medlem i 41 måneder

Neste

Returner til iPhone programvare

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest