Bilder på iPhone til iMac, iCloud link

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Bilder på iPhone til iMac, iCloud link

Innleggav iRoger » lør 09.11.2019 11:11

Hei, har iPhone, iMac og iCloud. Bildene jeg tar på iPhone dukker opp i iCloud automatisk, her kan jeg også slette bilder og de vil øyeblikkelig bli slettet også på min iPhone.

Ønsker samme link mellom iMac og iCloud (evnt mellom iPhone og iMac), at de bilder jeg tar på iPhone dukker opp på iMac (i tillegg til iCloud selvsagt), og at de jeg sletter på iMac forsvinner på iPhone og iCloud. Sikkert en enkel løsning her, men hvordan aktiverer jeg ovennevnte?

Ønsker IKKE at de dukker opp på alle iPader og andre iPhoner i heimen, derfor jeg ikke har aktivert dette tidligere.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Bilder på iPhone til iMac, iCloud link

Innleggav Ttiger » lør 09.11.2019 14:48

Hvis du ikke er logget inn med icloud på macen din gjør det på systemvalg.
Og så gå på bilder og valg og iCloud.
Du må ha ganske du mac os versjon for dette, hva bruker du?

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Bilder på iPhone til iMac, iCloud link

Innleggav iRoger » lør 09.11.2019 19:28

Kjører 10.14.6 på iMac.

Gikk inn slik du nevner; Skal jeg huke av på "iCloud bilder" og/eller " Min bildestrøm" ? Førstnevnte ser ut til å sende bildene kun en vei fra iMac til iCloud, mens jeg er interessert i en toveis-kommunikasjon.

Min Bildestrøm ser ut til å være valget jeg trenger? At iMac tar imot "alle bilder tatt av andre iCloud enheter"? Men jeg ønsker her KUN fra min iPhone, ikke alle iPadene - hvordan begrense dette?

Tenker at ideelt sett burde iCloud ha alle mine bilder, 30.000 bilder og 3000 videosnutter, mens iPhone og iMac leser av dette. Spørs vel bare hvor mye plass som trengs i skyen da.. :-!

(Har backup av alt i Jottacloud i tillegg, kanskje belte og bukseseler dette men... :-P )

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Bilder på iPhone til iMac, iCloud link

Innleggav Ttiger » tir 12.11.2019 13:52

se mer her:
https://support.apple.com/no-no/HT204264

Du må kjøpe icloud lagringsplass hvis vil ha over 30K bilder der. Det er verdt det.

Du bestemmer på ipad om du skal ha bilde strøm heller ikke. Innstillinger og icloud.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Bilder på iPhone til iMac, iCloud link

Innleggav iRoger » ons 13.11.2019 21:36

Har 200gb abonnement fra før, må sikkert ha det 2tb abonnementet da.

Er vel ikke uvanlig å ha så mange bilder/videoer i iCloud ?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron