Iphone 5S reboot loop

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Iphone 5S reboot loop

Innleggav Marius83 » ons 18.01.2017 18:45

Hei.

Jeg har en Iphone 5S som jeg bytta batteriet på.

Etter dette fikk jeg den aldri på igjen, apple logoen lyser, så slokner den og lyser på nytt.
Slik blir den liggende samme hva jeg gjør. Jeg har prøvd alt mulig med knappene som jeg kan finne på nett. Prøvde også å sette i det gamle batteriet, men ingen forskjell.

Jeg har fått den i recovery mode og prøvd og oppdatert software'n, jeg fikk et spørsmål i itunes om dette. Men fikk desverre en feil etter at dette var fullført.

Problemet er at det er en del bilder inne på den jeg kunne tenkt meg.

Er det noen måte, eventuelt program jeg kan bruke til å få ut dataene på telefonen før jeg kjører recovery på den?
Eller er det en måte og få kjørt recovery på software'n uten at dataene blir sletta?

Håper noen har noen tips ....
medlem i 86 måneder
 

Re: Iphone 5S reboot loop

Innleggav Marius83 » fre 20.01.2017 22:33

Jeg ble altså ikke klok på denne telefonen, og fant ingen annen måte å gjøre noe på, enn å kjøre recovery via Itunes på pc'en.
Men dette var absolutt siste utvei.

Nå kom jeg på at siden originalbatteriet satt så hardt i den tape'n så demonterte jeg skjermen på den og monterte den igjen.

Bare for å prøve noe så tok jeg altså skjermen av og på igjen..
Nå starta den opp med en gang !

Så tok jeg og monterte det dekslet over kablene og klappet den sammen igjen, problem løst tenkte jeg. Men da var den i reboot loop igjen gitt !

Så jeg tok av skjermen igjen og slakket skruene på dette dekslet over kablene!
Og da starter telefonen opp og fungerer normalt!!

Så da monterte jeg skruene til dekslet med loctite og dro ikke til.
(loctite gjør at dem ikke løsner selv om dem ikke er dratt til)

Så det må være noen skade på kablene eller noe, har aldri vært borti denne feilen før...

Har byttet ett utall skjermer, så dette var noe nytt ja :-)
medlem i 86 måneder
 

Re: Iphone 5S reboot loop

Innleggav meridian1979 » tir 24.01.2017 9:37

Har vært borti akkurat det samme problemet på en iPhone 6. Skruen nederst til høyre over dekselet til skjermkablene førte til en slags kortslutning, og da fikk jeg det samme problemet som deg. Jeg tok da ut skruen, dekselet sitter fortsatt i 4 skruer og det har vist seg å holde. Men enig at det var et merkelig problem, det må jo være det at det blir en slags kortslutning på hovedkortet med skruen tilsatt.
medlem i 175 måneder
 

Re: Iphone 5S reboot loop

Innleggav mags92 » tor 26.01.2017 1:12

Det er viktig på iPhone 5s, og egentlig generelt, at man skrur skuene inn i samme hull. Skrur du en lengre skue enn det som er ment nede til høyre kan du i verstefall ende opp med en telefon i konstant boot loop. Man vil da få en blå skjerm rett før den slår seg av. Er skjermen rød før den slår seg av er det noe gale med proximity sensoren/fremkameraet.
medlem i 178 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron