av TorB. » tor 08.10.2015 15:05
Jeg tror det er slik at alle telefonene som er innenfor programmet og som sendes inn blir testet på verkstedet i Nederland. De som har feil blir fikset, de andre blir returnert som feilfrie etter testen. Det ser altså ikke ut som at det blir byttet kamera på alle telefonene selv om de er innenfor iflg. serienummeret.
Det som irriterte meg litt er opplegget med UPS som ar ansvaret for transport til og fra reparasjon. Når feilen er registrert og meldt skal man kjapt få en pakke med UPS hvor det ligger tom returemballasje til bruk for forsendelsen. Man ringer så UPS etter at denne er pakket og avtaler henting. Etter reparasjon blir reparert telefon levert på døra av UPS. Slik er opplegget.
Siden jeg bor i Nord-Norge ble den tomme emballasjen fra Nederland sendt med pakkepost til meg fra UPS i Oslo. Det tok vinter og votter før den kom fram. Jeg måtte deretter selv og på egen regning (Kr 155,-) sende telefonen med pakkepost til UPS i Oslo. Derfra ble den sendt videre i vanlig system. Nesten det samme skjedde med forsendelsen da telefonen var ferdig på verksted. Lite med info på sporingssystemet til UPS underveis også for sikkerhets skyld.
Tid på verkstedet: 2 dager. Så den biten er veldig bra, men hele saken tok mer enn 3 uker totalt, og det er for lenge. Jeg håper Apple kutter ut UPS og heller velger en annen, bedre transportør til slike ting som dette.