Reparasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Reparasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav bebe12 » søn 23.08.2015 1:04

Har en iphone 6 plus som er berørt av det dårlige kameraet og tenker å levere inn telefonen til service. Noen som tipper eller vet hvor lang tid denne servicen kan ta? :-)

Skal reise tilbake på studier til England om 3 uker og vurderer derfor å vente. Vil tippe det kanskje går kortere tid der?
medlem i 182 måneder
 

Re: Reperasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav jerry.c.bush » søn 23.08.2015 12:19

Du bør jo høre med de du lurer på å levere den inn hos. Det er vel de som kan svare best på dette. Jeg har levert iPhone og iPod på Eplehuset og har fått beskjed om forventet servicetid ved innlevering. Dette har stemt godt med virkeligheten hver gang.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Reperasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav Macini » søn 23.08.2015 13:27

I følge Apple gjelder dette KUN det landet telfonen er solgt. Har også telefon som er under denne utskiftingen så jeg tar kontakt med verksted i morgen for å sjekke servicetiden.
Apple may restrict or limit repair to the original country of purchase.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Reperasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav Chiang Mai 1963 » søn 23.08.2015 20:29

'May restrict' er ikke KUN, men at det kan hende de begrenser det til landet der den er kjøpt. Litt ullent, men det betyr i alle fall ikke at det er umulig å få det gjort i et annet land enn der den er kjøpt.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

iPhone 6 plus camera replacement program

Innleggav kln » man 24.08.2015 9:54

Jeg har en 6 plus som omfattes av kampanjen til Apple.
På min telefon fungerer kameraet helt fint, det har ikke vært fokusproblemer så langt.
Betyr det at jeg ikke trenger å levere inn telefonen, eller risikerer jeg at kameraet begynner å tulle med fokusen på et senere tidspunkt?
Byttekampanjen går jo ikke lenger enn garantitiden på telefonen, og det ville vært surt om jeg fikk problemer med fokusen etter at muligheten for gratis fiks er over.
Samtidig er det hardt å gå i dagevis uten telefon...
medlem i 209 måneder
 


Re: Reperasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav mortengutt » man 24.08.2015 19:59

Noen som har fikset dette i Oslo? Hvor lang tid tok det?
medlem i 223 måneder
 

Re: Reperasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav Macini » man 24.08.2015 20:01

Sjekket hos Infografikk i Sarpsborg og de sa det tar ca 5 virkedager

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Reparasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav RolfA » tir 25.08.2015 20:19

Hei
Jeg har en telefon med serienummer innenfor replacement programmet.
Jeg har aldri vært særlig imponert over kameraet på min telefon, synes bildene ofte blir uklare og ofte alt for mørke.
Men bildene er ikke i nærheten av så ute av fokus som eksempler jeg fant på div forum - hadde de vært det ville jeg reklamert for lenge siden. Er det bare replacement der kameraet i praksis ikke kan brukes eller er omfatter det også kamera som tar noe uklare bilder?
medlem i 226 måneder
 

Re: Reparasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav mortengutt » ons 07.10.2015 17:53

Har noen erfaringer å komme med etter å ha levert inn Pluss'en på service? Lang behandlingstid, noe problemer osv?

Er det slik at de skrur opp telefonen og bytter linsen eller får man ny enhet? Anyone?
medlem i 223 måneder
 

Re: Reparasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav Fat_Board » tor 08.10.2015 8:38

Slik jeg har forstått det så blir telefonen sendt til Nederland der de gjør et bytte av kameraet. Samme som hvis du ber Eplehuset om å bare bytte skjermen på telefonen så blir den sendt til samme verksted i Nederland.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Reparasjonstid Iphone 6 Plus replacement program

Innleggav TorB. » tor 08.10.2015 15:05

Jeg tror det er slik at alle telefonene som er innenfor programmet og som sendes inn blir testet på verkstedet i Nederland. De som har feil blir fikset, de andre blir returnert som feilfrie etter testen. Det ser altså ikke ut som at det blir byttet kamera på alle telefonene selv om de er innenfor iflg. serienummeret.

Det som irriterte meg litt er opplegget med UPS som ar ansvaret for transport til og fra reparasjon. Når feilen er registrert og meldt skal man kjapt få en pakke med UPS hvor det ligger tom returemballasje til bruk for forsendelsen. Man ringer så UPS etter at denne er pakket og avtaler henting. Etter reparasjon blir reparert telefon levert på døra av UPS. Slik er opplegget.

Siden jeg bor i Nord-Norge ble den tomme emballasjen fra Nederland sendt med pakkepost til meg fra UPS i Oslo. Det tok vinter og votter før den kom fram. Jeg måtte deretter selv og på egen regning (Kr 155,-) sende telefonen med pakkepost til UPS i Oslo. Derfra ble den sendt videre i vanlig system. Nesten det samme skjedde med forsendelsen da telefonen var ferdig på verksted. Lite med info på sporingssystemet til UPS underveis også for sikkerhets skyld.

Tid på verkstedet: 2 dager. Så den biten er veldig bra, men hele saken tok mer enn 3 uker totalt, og det er for lenge. Jeg håper Apple kutter ut UPS og heller velger en annen, bedre transportør til slike ting som dette.
medlem i 175 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]