iPhone har dekning men viser 0 prikker

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone har dekning men viser 0 prikker

Innleggav Danieluh » søn 30.08.2015 18:21

Hei
Jeg har et problem med en iPhone 6 Plus.

På en skala fra -140 til -40 hvor -40 er best mulig signal, viser telefonen -65 dB. Dvs. veldig bra signal. Men den viser likevel null prikker på dekningen.

Mobildata virker, men ikke SMS og ringing. Tar jeg SIM-kort ut og inn viser den tre prikker, men så fort man ringer eller blir oppringt viser den null prikker.

Feilen oppstår uansett om jeg kobler til 2G, 3G eller 4G. Jeg har prøvd å nullstille nettverksinnstillinger, og annet SIM-kort. Telefonen er ikke jailbreak'et.

Jeg prøvde til slutt å slette hele telefonen, men det hjalp ingenting.

Noen som har noen idé om hva denne rare feilen kan komme av?

På forhånd takk!
medlem i 193 måneder
 

Re: iPhone har dekning men viser 0 prikker

Innleggav HEFJELLS » man 31.08.2015 19:32

Eg har ikke noe løsning til deg annet enn å ta den med tilbake til butikken du kjøpte den og lever den inn.
medlem i 164 måneder
 

Re: iPhone har dekning men viser 0 prikker

Innleggav Superhai » tir 01.09.2015 3:59

Visningen er ganske simple, som regel så har du tilkobling til ulike bånd (4G, 3G, 2G etc.) og disse vil ha ulik styrke, den viser ikke et gjennomsnitt, men derimot hva som er aktivt (om du er koblet til med 4G-data så kan du se at styrken forsvinner til den hopper over til f.eks 3G som igjen kan ha full styrke). Det kan være feil på telefonen, så f.eks. det er problemer i mottak på noen bånd.
medlem i 132 måneder
 

Re: iPhone har dekning men viser 0 prikker

Innleggav Danieluh » tir 01.09.2015 11:13

Superhai: Jeg forsøkte å koble til alle de tre nettene via lista i innstillinger. Noen iPhones kan man bare slå av eller på 4G, mens andre kan man velge om man vil bruke 2G, 3G eller 4G. Vet ikke hvorfor dette er forskjellg fra telefon til telefon, men mulig sim-kortet kan ha noe med det å gjøre.

Uansett er det problemer på alle tre nettene, men bare på sms og samtaler, ikke mobildata, og det er det som er så rart. Hvorfor viser den null prikker når dB-tallet tilsier super dekning?
medlem i 193 måneder
 

Re: iPhone har dekning men viser 0 prikker

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 01.09.2015 12:15

Når du har forsøkt det meste (virker det som), så gjenstår vel egentlig bare en ting: Det er en feil i hw på telefonen?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: iPhone har dekning men viser 0 prikker

Innleggav Superhai » tir 01.09.2015 14:21

Danieluh skrev:Hvorfor viser den null prikker når dB-tallet tilsier super dekning?

2g, 3g, 4g er en forenkling i så måte, det er mange frekvens-bånd. Når det gjelder valgene i telefonen så er det operatørinnstillinger som regulerer dette. Alle grunnene til at prikkene forsvinner vet nok bare Apple, men det tyder på at du har feil på telefon eller SIM.
medlem i 132 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron