Min erfaring med Apple Watch

Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Fat_Board » lør 25.04.2015 21:02

Hei folket!

Da har jeg fått kost meg med min Apple Watch Sport i litt over ett døgn nå.
Dette er virkelig ett spennende og nytt produkt!

Batterilevetiden har vært ganske bra vil jeg si. Har enda ikke fått til å tippe under 30 %.
Når jeg hentet klokken igår så var det 75 % igjen på den, så etter flytur og litt tafsing på kvelden så endte den vel på 39 %.
Nå i løpet av dagen så har jeg ikke gått under 80 % engang.

Man må jo trykke og se for å prøve ut. Så jeg har endret litt på hvilken urskive jeg ville ha og hva som skulle være av info der.
Som med alle nye Apple produkter så troller jeg gjennom nettet for å finne forskjellige tips og råd rundt hva man kan gjøre med det og hvilke apper som er anbefalt. Hittil så har jeg ikke funnet så ganske mye spennende.
Derimot så funker Passport strålende! Jeg dro fra Stansted og der måtte man nå ta frem boardingkortet før man gikk gjennom sikkkerhetssjekken. Så jeg sveipet bare ned fra toppen av urskiven, der fant jeg boardingkortet mitt. Scrollet litt nedover på det til jeg kom til koden, og vips så var det godkjent på scanneren!

Dette er bare de få observasjonene jeg har fått gjort med mine litt over 24 timer med denne klokken.
Jeg kommer helt klart tilbake med fler erfaringer når jeg har fått gjort meg fler. Har dere noen tips til apper jeg burde prøve så er det bare å si ifra.

Håper dere også blir fornøyd når dere får deres klokker, hvis dere har bestilt fra utlandet eller venter til den kommer til Norge.

Hilsen Fat_Board

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav troffen » søn 26.04.2015 15:22

Er nok ikke mange her på berget som har klart å skaffe seg Apple Watch enda, så anbefalinger basert på erfaring blir det nok en liten stund til vi finner her.
Kult å høre om dine erfaringer da.
Forumet til imore.com har en egen avdeling for Apple Watch og her er det etterhvert noen som har fått testet litt: http://forums.imore.com/apple-watch/

Har ikke fått noen tilbakemeldinger fra klokkebrukere av widget weather ennå, så jeg sender deg en PM med promo kode så du kan teste den hvis du vil :-)
medlem i 198 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav mortengutt » søn 26.04.2015 16:01

Jeg kan teste utwidget weather for deg også om du vil. Fikk kjøpt meg en klokke i Pais igår så er i himmelen. Eeeeeelsker den. Bare send pm om du vil så skal jeg teste for deg og gi feedback:)
medlem i 222 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav troffen » søn 26.04.2015 17:10

PM sendt :-)
medlem i 198 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Fat_Board » søn 26.04.2015 22:12

Haha, jo takker for det! Laster ned appen nå. Digger å betateste ting, så kjører iOS 8.4 beta 1 nå også.
Jeg skal si ifra hvordan det funker med klokken. Takk for promokoden!

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav scrabble » tir 04.08.2015 0:39

Jeg har hatt min i ett døgn nå, og jeg må innrømme at jeg elsker den! Jeg har holdt meg litt unna og ikke helt blitt bitt av gadgeten, men nå - den er genial i mine øyne. Jobber mye i møter ++ og den er genial, slik at man ikke må fiske opp iphonen hver gang det tikker inn noe. Et lite diskré kikk på uret - og så jobbe videre :-)
medlem i 206 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav MSg » tir 04.08.2015 2:51

Hvis du har flere promokoder vil jeg gjerne også teste med klokka mi :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Coswordo » tir 04.08.2015 22:45

Hei folket.

Kjøpte meg 38mm i rustfritt stål i går, med milanese reim.
Klokken er utrolig fin, og siden jeg valgte 38mm ganske anonym.

Å sette opp klokken gikk som en lek - erfarte dog at første gang man skal trene med den er det greit å prøve seg frem litt først får man står klar. Klønet litt med forskjellige innstillinger samt at beta 4 av watch os 2 tullet litt med meg.

Jeg elsker klokken, men er veldig skuffet over batteriet.
Visste at det var dårlig - men feks:
Tok på meg klokken etter lading klokken 06:00, har hatt på klokken hele dagen, og nå klokken 22:30 har den 18% igjen.

Jeg har ikke trykket mye på klokken i dag, nærmest minimalt. Den har kun gjort det en klokke skal gjøre, vise tiden. Dog en del varsler men de er lest på iPhone.

Så batteriet er mye dårligere en jeg forventet. Skal klokken brukes hele dagen slik en Apple watch skal, må man lade den midt på dagen for at den skal vare dagen ut.

Foruten batteriet. En super klokke!!
medlem i 180 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav MSg » tir 04.08.2015 22:48

Merkelig. Jeg bruker min klokke hele dagen og har nå igjen 69% strøm. Jeg har dog skrudd av at den slår seg på når man snur på klokka. Det er trikset. Et lite tapp og skjermen er på uansett.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Coswordo » ons 05.08.2015 11:47

Da bruker du den ikke mye.
En Apple Watch er jo for mer en å se på klokka - ikke nødvendigvis lese og besvare samtlige eposter, men for kort informasjon om notifications osv.

Hvis du hadde 69% igjen tror jeg ikke du har gjort annet en å sjekke tiden 4-5 ganger??
medlem i 180 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav MSg » ons 05.08.2015 14:45

Jeg har lagt inn watchOS 2 og bruker den hele dagen til både Siri, trening, musikk, sjekke e-post/meldinger og til og med noen telefonsamtaler vis klokka. Eneste jeg har gjort er å skru av at den slår seg på automatisk når man vrir på håndleddet. så jo, jeg bruker den mye.

Jeg har en jobb hvor jeg ikke kan sjekke telefonen hele tiden, så telefonen gir ingen lyd eller rist fra seg, alt går kun via klokka, slik at alle notifikasjoner jeg får vises på klokka og ikke telefonen. I går var jeg sent oppe og hadde igjen rundt 43% da jeg la meg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Coswordo » ons 05.08.2015 21:40

Spenstig.
Skrudde av at den slår seg på automatisk i går.
Nå har jeg igjen 37% - har ikke brukt den mye i dag.
Snarere tvert i mot, nesten ikke trykket i hele tatt.

Må være noe spesielt med min klokke.

Hvilken har du? 38 eller 42mm?
medlem i 180 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav MSg » ons 05.08.2015 22:13

Har 42" sport. Har vært på lang gåtur i skogen i dag, med måling både til workout-appen til Apple i klokka samt til Strava og har fått notifikasjoner jeg har sjekket i hele dag pluss sjekket pulsen regelmessig under hele turen og har nå i skrivende stund igjen 50% batteri.

Jeg har faktisk aldri opplevd batteritiden på klokken som noe annet enn bra.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav Coswordo » tor 06.08.2015 8:20

Det høres jo bra ut - jeg vurderer sterk http://www.reservestrap.com når den kommer ut. Men får se, holder fremdeles på å tilpasse bruken.

Klokken jeg har er kjøpt i Usa, så den har engelsk meny og logger treningsøkter i miles.
Er det noen anleding for å endre på dette noe sted? - Anyone?

EDIT: Under treningsøkten logger den KM, men i oppsummeringen på treningsappen på telefonen står det i miles.
medlem i 180 måneder
 

Re: Min erfaring med Apple Watch

Innleggav mortengutt » tor 06.08.2015 13:15

Kan heller ikke skjønne at du opplever så dårlig batterilevetid, jeg lader min ca annenhver dag. MEN hva har du på av varslinger? Har du på alt du har på telefonen?

Det første jeg gjorde når jeg fikk den var å gå inn i Apple Watch Appen på telefonen og deaktivere alle vaslinger. Eneste jeg har en sms, messenger, mail og et par andre jeg bruker i forbindelse med jobb. Ellers er det ingenting som varsler meg - det er nok her mye av batteriet ditt drar seg tenker jeg.
medlem i 222 måneder
 

Neste

Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]