Få nett på ipad air 2 ved hjelp av "delt-internett"?

Få nett på ipad air 2 ved hjelp av "delt-internett"?

Innleggav mnp » fre 31.07.2015 23:26

Hei.

Jeg går i tankene på og kjøpe ipad air 2, men er i tvil på enkelte ting. Jeg tror 16gb blir alt for lite og må derfor se meg nødt til og gå for 64gb. Kunne egentlig tenkt meg versjonen med cell også, men syns dette blir for dyrt.

Mener jeg har lest på nettet at det skal gå an og aktivere "delt internett" på iphonen og "strømme" internett fra telefonen med bluetooth eller wifi for eks over til ipaden.

Noen som har erfaring med dette, evnt går det og vist ikke, andre muligheter?
Var innom eplehuset og spurte de. Så ikke ut som de viste så mye. Sa det kun gikk an over til data.

Takker for tilbake mld.
medlem i 108 måneder
 

Re: Få nett på ipad air 2 ved hjelp av "delt-internett"?

Innleggav vlekanger » fre 31.07.2015 23:57

Ja, du kan dele internettforbindelsen til iPhone-en og bruke denne på iPad-en.

Du kan aktivere "delt internett", da blir iPhone-en et wifi-punkt som du kan koble hva som helst til. Mac, PC, iPad, android etc.
Dersom både iPhone-en og iPad-en er koblet til samme appleID er det ikke en gang nødvendig å taste wifi-passordet eller aktivere "delt internett". iPhone-en din vil automatisk dukke opp som et valg under wifi-innstillingene på iPad-en.

Merk at iPhone-en bruker veldig mye strøm når du gjør dette, så pass på at du har en stikkontakt i nærheten :)


alternativt kan man kjøpe en miniruter som f.eks. denne https://nettbutikk.telenor.no/mobilt-bredband/huawei-ruter-4g-e5372-telenor-b2c/
medlem i 203 måneder
 

Re: Få nett på ipad air 2 ved hjelp av "delt-internett"?

Innleggav mnp » lør 01.08.2015 6:35

Dette er jo helt supert!

Tusen takk for hjelpen. =)
medlem i 108 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]