Apple Music samletråd

Diskuter iTunes for Mac

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Jez » ons 01.07.2015 20:10

fungerer på iphonen, men får det ikke til på itunes. Har oppdatert
medlem i 159 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Dukkern » ons 01.07.2015 22:29

Noen som vet hvordan man får hentet opp spillelister fra iPhone i iTunes.
Har valgt iCloud-musikkbibliotek.

Klarer heller ikke å få lagt til sanger i spillelister i iTunes. Noen tips?

Noe annet jeg lurer på.
Jeg har valgt familieabonnement. Likevel står det priser på sangene i iTunes-store?
medlem i 104 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav kovacs » ons 01.07.2015 22:44

Funker ok på iPhone 6, men knotete grensesnitt. Det blir sikkert forbedret.

Verre på iPad Air 2...hakker og sliter, kræsjer mye. Virker ikke klart for prime time.

Mangler også mulighet for gapless playback - jeg finner det i alle fall ikke? The Wall blir krise uten. :-)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav wellendorf » tor 02.07.2015 10:56

Det med å legge til sanger i spillelister osv fungerte heller ikke for meg. Det jeg gjorde var å gjennopprette min iphone, og nå fungerer det perfekt :)
medlem i 163 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav macalao » fre 03.07.2015 12:19

Har laget en spilleliste i iTunes, lagt til et par sanger.
På min iPhone vises spillelisten, men ikke sangene jeg har lagt til.

Noen som vet hva som er feil?

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Hall11 » fre 03.07.2015 12:39

Når jeg søker på Apple Music etter sanger/albumer, får jeg anledning til å velge "Legg til i Min Musikk". Hva betyr egentlig dette? Er det linker til streamet musikk som da legger seg i biblioteket sammen med musikken som allerede eksisterte i mitt bibliotek?
medlem i 225 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Skurre » fre 03.07.2015 22:11

Med Apple Music kan du vel streame alle sanger som Apple har rettigheter til, minus de som er eksklusive om du kjøper ett album. Så ja, du legger det inn i en slags musikksamling. Tror at du fra der kan markere sangene du vil lage en spilleliste av. Noe jeg savner fra Spotify er muligheten til å legge til sanger til Min musikk fra lister og album, er ganske tungvindt å måtte gå inn på hver enkel sang.
medlem i 112 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Hall11 » fre 03.07.2015 23:28

Ja, det virker som om alle sangene/albumene legger seg inn i mitt ordinære bibliotek. De ser ikke ut til å skille seg fra alle de andre sangene jeg har. Om jeg imidlertid velger informasjon om sangene, ser jeg forskjell på fil-fanen på iCloud-status. Noen sanger har status "Apple Music". Dette er sangene som er streamet, men som også kan lastes ned på maskinen for offline bruk. Flott! (Det er mange andre statuser også. Noen har status "matchet", mens på andre statuser står det "lastet opp". Dette var ordinære statuser for iCloud før Apple Music ble introdusert om jeg har forstått dette riktig.)
medlem i 225 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Nikolay » lør 04.07.2015 12:29

Jeg har også massive problemer med synkronisering mellom iTunes og iPhone. Ingen ting kommer over fra det ene til det andre. Jeg logget ut av Apple Music på telefonen, og ved reinnlogging får jeg ingen spillelister overhodet.

Prøver jeg å administrere spillelister i iTunes forsvinner endringene etter noen sekunder. Slettede kommer tilbake, opprettede blir borte, osv... Virker som om serversiden ikke tar hensyn til hva som gjøres på enhetene.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Hall11 » lør 04.07.2015 16:02

Nikolay: Jeg har ingen slike problemer. Jeg måtte imidlertid slå på iCloud-musikkbibliotek først. Har du gjort dette? (Under "Generelt" fanen under "valg") Det tok litt tid før alt var synkronisert, men da dukket alle spillelister, etc opp både på tlf og maskin.
medlem i 225 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Nikolay » lør 04.07.2015 16:22

Ja. iPhonen er som iTunes var da jeg syncet første gangen. Etter det ville den ikke ta noen endringer.

Flyttet iTunes library over til Macen, og der kan jeg gjøre endringer på spillelister uten at det blir tilbakestilt umiddelbart. Har også gjenopprettet telefonen, og gjenopprettet sikkerhetskopi. Da måtte jeg gå inn i valg og skru på iCloud Music Library igjen, og da har det poppet opp ting jeg har gjort i iTunes siden første sync. Legger opp en omfattende John Mayer-spilleliste, så får vi se om iPhonen tar den når jeg er ferdig.

iTunes for Windows bestemte seg jevnlig for å knele fullstendig (ingen respons), mens iTunes for mac får badeball en gang i blant men skjerper seg etter noen sekunder. Så langt ikke imponert.

Edit: Den badeballen fjerner endringer den også. Finfint. Dette er ubrukelige saker.

Edit2: La til et album i "My Music" i iTunes, og det ble lagt til med manglende spor 1 og to ganger spor 2. Slettet den første oppføringen av spor 2, men fant ingen valg for å legge til spor 1 i "My Music". Gikk inn på det aktuelle albumet på iPhone-en og kunne velge "Add to My Music" der. Da poppet den også opp i iTunes. Ga låta stjernerating, og det er ikke blitt borte enda. Har også prøvd å sette stjernerating på de to låtene som mistet det hver gang badeballen kom i sted (spor 6 og 7), men de blir borte etter et par sekunder selv om ratingen til spor 1 beholdes.

Edit3: Registrerer at hjerter jeg setter på låter på telefonen med en gang vises i iTunes. Men alle hjerter satt i iTunes blir borte etter få sekunder.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav Zeke1983 » søn 05.07.2015 14:22

Jeg savner funksjonen fra wimp/tidal der man legger til selve artisten som favoritt....!
Er det noen som har skjønt om man kan gjøre dette?
medlem i 133 måneder
 

Re: Apple Music samletråd

Innleggav McEven » ons 08.07.2015 9:00

Har trykket en del rundt i appen siden lansering. Blir mer og mer fortrolig for hver dag, men fortsatt ikke 100% overbevist. Synes fortsatt at appen er generelt tungvindt å bruke.
Men en ting jeg lurer på er hvilken funksjon det har å trykke på "hjerte" på en en låt/artist. Den legger seg jo ikke som favoritt noe sted. Er den funskjonen bare for at algoritmen skal regne ut samme type låter slik at man får inntrykk av at Apple Music skreddersyr låtutvalg?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Re: Apple Music samletråd

Innleggav Ove » ons 08.07.2015 16:46

Fikk nyhetsbrev fra MacWorld i går, som bl.a. inneholdt tre poster om AppleMusic:

http://www.macworld.com/article/2943508 ... ndard.html
Crushing it: The Apple Music double standard
http://www.macworld.com/article/2944517 ... cceed.html
What Apple Music Connect needs to succeed
http://www.macworld.com/article/2943207 ... ricks.html
12 little-known tips and tricks for Apple Music

Artiklene inneholder igjen lenker til annet nyttig Apple Music-stoff.

P.S. Kom også en artikkel på norsk i dag:
http://www.cw.no/artikkel/apple/tvilsom ... statistikk
- Tvilsom Apple Watch-statistikk
En fersk markedsanalyse viser drastisk fall i salget av Apple Watch. Nettstedet Apple Insider tror ikke på tallene.
medlem i 229 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]