Hvordan tvinge iCloud backup? Og gjennopretting

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Hvordan tvinge iCloud backup? Og gjennopretting

Innleggav mingebretsen » tir 05.05.2015 17:32

God kveld,

Jeg har to spørsmål spørsmål som begge vedrører iCloud.
Nr.1
iPhonen min klagde i lang tid over at den ikke kunne gjøre backup, siden lagringen var for full. Men nå for et par uker siden oppgraderte jeg til 200gb lagring på iCloud. Men det står fortsatt "iCloud lageret er fullt - 934 objekter å laste opp". Hvordan kan jeg "tvinge" iPhonen til å gjøre en backup?

Nr.2
Jeg hadde forleden en iPad med en hel haug av bilder på, da dette var min eneste "data". Denne var backet opp mot iCloud, så tenkte ikke så altfor mye over det. Skjermen knuste, og jeg bestemte meg for å selge den til Gazelle.com før jeg dro tilbake til Norge. Men hvordan kan jeg nå få tak på bildene som var på iPaden? Backupen av iPaden er jo i iCloud, men hvordan får jeg de bildene? På iPhonen min får jeg opp et titals bilder, mens resten bare er grå ikoner, bildene lastes ikke inn.
Til info har jeg 163 gb ledig på iCloud, så det er ikke problemet.

Bonus spørsmål
iCloud virker jo litt vanskelig å ha med å gjøre på slike dager. Er det noen som kan anbefale et bra alternativ for online backup, som fungerer enkelt og intuitivt på samme måte som iCloud?

Takk, håper noen kan hjelpe :)

Markus Ingebretsen
huskytour.no

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Hvordan tvinge iCloud backup? Og gjennopretting

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 05.05.2015 17:54

Bildene er sikkert grå fordi de enda ikke er lastet inn fra iCloud til iPhone? Da jeg aktiverte iCloud bldebibliotek var det bare grå firkanter, men etter hvert kom nå bildene.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hvordan tvinge iCloud backup? Og gjennopretting

Innleggav mingebretsen » fre 08.05.2015 20:03

Bildene har nå vært grå i 10 måneder.. ;)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]