Slå av iPad automatisk?

Slå av iPad automatisk?

Innleggav DADDY » man 04.05.2015 17:08

"Noe" fungerer ikke på iPadden jeg har i bilen.

Den er koblet på "tenningen" og har strøm så lenge bilen er på, deretter går den på batteriet.

Primært bruker jeg "musikk" fra den men har også TomTom + et Speedemoter m/fotoboksvarsling.

Når de er "på" må jeg aktivt gå inn og "slå av" iPadden. Noe jeg glemmer.

Noen som forstår hva jeg forsøker å si? Og har løsningen på "skiten"?

Drømmesituasjonen er at de er "på" når iPad har ladestrøm, uten ladestrøm går det av etter "2 minutter" eks. Slik det er mulig på de bærbare epledingsene.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Slå av iPad automatisk?

Innleggav p206cc » man 04.05.2015 20:48

Tror ikke dette er mulig, dessverre...
medlem i 177 måneder
 

Re: Slå av iPad automatisk?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 04.05.2015 23:01

iPad er jo lager for å ikke gå i dvale når du f.eks spiller musikk. Samme vil jeg tro gjelder når den bruker GPS. Dermed vil den fortsette å spille så lenge den har batteri, og selv om skjermen går i svart.

Hvordan mener du den skal skjønne forskjellen på "nå vil DADDY at jeg skal holde koken" og "nå vil DADDY at jeg skal slå meg av"? iDevices slår seg jo ikke av før vi fysisk gjør det, de går i dvale og holder koken til batteriet er tomt hvis du spiller musikk. ser film, leser bok eller bruker GPS.

Og bare for å ha tatt det med: Akkurat det samme skjer med andre epledingser, de går i dvale etter en gitt tid, de slår seg ikke av.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Slå av iPad automatisk?

Innleggav bzzlink » tir 05.05.2015 11:21

Til bruk i bilen på denne måten er Android overlegent som operativsystem.

Finnes ferdige bil suiter med apper og strømstyring så det blir akkurat slik du beskriver.

Du får det nok til på iPaden også, men tipper det ligger en jailbreak i din fremtid. Prøv å google etter jailbreakløsninger på powermanagement
medlem i 193 måneder
 

Re: Slå av iPad automatisk?

Innleggav DADDY » tir 05.05.2015 21:01

Takk bzzlink, jailbreaking høres farlig ut.

Jeg håper Apple tar til fornuften. Flott at du skjønte logikken.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]