Apple CarPlay. hvor?

Apple CarPlay. hvor?

Innleggav greipfrukt » ons 01.04.2015 23:42

Hei!

Finnes CarPlay!? Har googlet som en gal og finne rmye info om CarPlay, men ikke om det er tilgjengelig per dags dato og ikke hvordan jeg evt. får tak i det?
Har ny 2-din Pioneerspiller i bilen som skal støtte dette.
Har muligens ikke skjønt dette riktig, men er det ikke slik at det CarPlay er en app i iPhone som speiles på skjerm i bilen?
medlem i 161 måneder
 

Re: Apple CarPlay. hvor?

Innleggav HEFJELLS » tor 02.04.2015 12:30

Carplay finner du ved å gå inn på iPhone-Generelt-Restriksjoner. Der kan du aktivere/deaktivere den. Fant dette på nettet: http://www.teknofil.no/artikler/slik-er ... lay/157643
medlem i 163 måneder
 

Re: Apple CarPlay. hvor?

Innleggav greipfrukt » tor 02.04.2015 13:53

Fant i alle CarPlay hvor du nevnte det, men den lå som aktiv. Var lite å finne om dette på norske sider, sånn i fra Apple's sider så står at CarPlay ikke er tilgjengelig i Norge?
Skal prøve å ta kontakt med Apple selv å høre hva de sier.


EDIT: Er det noen som bruker Apple CarPlay og kan kontakte meg?
medlem i 161 måneder
 

Re: Apple CarPlay. hvor?

Innleggav Rillto » tor 02.04.2015 14:29

Apple car play må du ha både i IOS 8 og på Pioneer enheten. Når du kobler telefonen til via usb vil det starte på begge enhetene automatisk. Hvis det ikke gjør det, er din Pioneer enhet ikke oppdatert. Du finner oppgradert firmware på Pioneer sin nettside med veiledning for hvordan du skal oppgradere enheten din.

Carplay er standard i IOS 8 men det kreves en oppdatering på Pioneer spilleren. Og det virker kun via usb.

Obs!
Glemte å si at du må ha på Siri for at Carplay skal virke!
Og du har selvfølgelig Iphone 5 eller nyere? Carplay støttes ikke av Iphone 4 og 4s
medlem i 133 måneder
 

Re: Apple CarPlay. hvor?

Innleggav nightking » fre 03.04.2015 10:48

Jeg bruker apple carplay hver dag. Jeg har pioneer dobbeltdin spiller.. Jeg kan nok hjelpe deg!

Carplay er ikke en app du kan åpne! Dette er bare en tilstand telefonen går i. Du kan fortsatt bruke telefonen. Men går du på meldinger feks på tlf så går den i meldinger på carplay.

Hva slags pioneer spiller har du? hvilken iphone og ios har du?

Jeg selv bruker pioneer avic-f960 dab med nyeste firmware (1.07) og iphone 6 og 6 pluss med ios 8.2

Det er viktig å bruke USB 1 på pioneer spillern. Det funker nemlig ikke i nr 2 hvis du har 2 stk..
medlem i 188 måneder
 


Returner til iPhone ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]