Regnskap for forening på iPad

Regnskap for forening på iPad

Innleggav kehagen » ons 28.05.2014 22:24

Jeg overtok som kasserer i foreningen i dag. Fikk to permer med kvitteringer. Og en papirbok som de kalte hovedbok. Jeg vil:
- føre hovedboken på min iPad
- legge inn årsbudsjettet
- fotografere bilagene og kaste dem
- se periodeoversikter
- se årsregnskap sammenlignet med budsjett
- la alle data lagres i en sky på nettet
- la de andre i styret logge seg på en nettside for å se
Har noen en app, helst, eller en nettside?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Regnskap for forening på iPad

Innleggav jerry.c.bush » ons 28.05.2014 23:15

Du kan jo sjekke ut denne: http://standard-accounts.com/index

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Regnskap for forening på iPad

Innleggav Sima » tor 29.05.2014 10:41

styreweb.com er tilpasset nettopp alle sider av styrearbeid i frivillige foreninger.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Regnskap for forening på iPad

Innleggav kehagen » lør 31.05.2014 0:18

Jeg prøvde styreweb.no. Det feilet i registreringen og nettsiden skalerte ikke bra.

Jeg prøvde standard-accounts.com. Det var for engels og for avansert.

Jeg fant fiken.no. Godt design. Og en digg app for iPhone for å fotografere kvitteringer og bilag (sånn at jeg kan hive dem) og de oppbevares (backup inkludert) på nettsiden (skalerer flott!) og jeg kan føre inn opplysninger om bilagene etterpå. Det er jo sånn virkeligheten er!

Det var min erfaring. Flere forslag? For jeg har 30 dagers prøvetid....

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Regnskap for forening på iPad

Innleggav mammut » man 02.06.2014 14:25

Jeg trodde kun orginale bilag ble godkjent av revisor, og at bilde/kopi ikke er god nok dokumentasjon. Har selv ansvar for regnskap i en forenig, fikk ikke godkjent kopier av bilag.
medlem i 186 måneder
 

Re: Regnskap for forening på iPad

Innleggav KL » tor 05.06.2014 21:47

Jeg driver et ENK, og trenger følgende:
Fakturere ut
Kunne scanne inn bilag via iOS, som lagres i norskeid sky (krav fra Skatteetaten)
Ved hjelp av programmet kunne gjøre eget regnskap/næringsoppgave/selvangivelse.

Fiken.no ser interessant ut, men er alltid skeptisk til små og nye aktører (i tilfelle de og mine scannede bilag/digitale arkiv forsvinner.
Har noen testet fiken.no? eller andre? Ser også at e-conomic.no anbefales, men det ser ut til å være overkill for mine behov.
medlem i 232 måneder
 

Re: Regnskap for forening på iPad

Innleggav stuggerud » man 10.11.2014 21:08

Hei,

Litt seint - men jeg har prøvd både Fiken og Economic. Jeg prøvde først ut e-conomic, men så kom jeg over Fiken ved en tilfeldighet. Fiken er ufattelig mye enklere å bruke. Det ser bedre ut og man for også mer for pengene enn hos Economic (lagring av bilag er inkludert i prisen til Fiken, det er det ikke for Economic).

Begge har app hvor man kan scanne inn bilag. I Appen til Fiken kan man kun ta bilder/sende inn bilag, men det fungerer til gjengjeld ganske greit. I appen til e-conomic kan man gjøre mye mer. Jeg syntes riktignok at den appen E-conomic hadde var så rotete og dårlig (og den crasha ofte!) at jeg aldri fikk brukt den noe særlig på ordentlig.

Fiken skryter også av at de kan brukes på nettbrett og mobil. Jeg har prøvd det noen ganger og føler ikke at de er helt i mål der. Spesielt på telefon havner knapper rare steder, og ting ser ikke så flott ut. Nettbrett har riktignok alltid funka bra.
medlem i 113 måneder
 

Re: Regnskap for forening på iPad

Innleggav EirikW » tir 31.03.2015 15:35

stuggerud skrev:Begge har app hvor man kan scanne inn bilag. I Appen til Fiken kan man kun ta bilder/sende inn bilag, men det fungerer til gjengjeld ganske greit. I appen til e-conomic kan man gjøre mye mer. Jeg syntes riktignok at den appen E-conomic hadde var så rotete og dårlig (og den crasha ofte!) at jeg aldri fikk brukt den noe særlig på ordentlig.


Hei!

Litt seint her også, men en liten oppdatering ang. skanning og mobilapp i henhold til e-conomic. Vi er noen kroner dyrere enn f.eks. Fiken ja, men vi kjører faktisk med en skanning-kampanje nå for de som er interessert i å få den gratis. Funker forøvrig helt storartet på nettbrett.

I tillegg kommer det en helt ny og herlig mobilapp. Jeg har selv testet den og den er ganske mye bedre enn den gamle, som hadde visse mangler som du sier. Appen har blitt gjort tilgjengelig for danskene først for å teste at alt går bra, men kommer nok for norske kunder i løpet av en måneds tid. Skanning av bilag og fakturering på farten til folket. Det blir herlig :-)


eirik, e-conomic
medlem i 108 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron