Iphone 5 og bluetooth tilkoblinger fjerner varsel lyder

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Iphone 5 og bluetooth tilkoblinger fjerner varsel lyder

Innleggav Rillto » fre 20.03.2015 21:34

Når min Iphone 5 er tilkoblet via Bluetooth slutter den å varsle om sms og kalendervarsel. Er mildt sagt frustrerende siden jeg tilbringer store deler av dagen i bilen. Når den er koblet til et car play system kommer det varsel på skjermen både på telefon og bilradio.
Men er ikke telefonen koblet med kabel vises varsel kun på mobiltelefonen uten at varsellyd spilles av. Så hvis jeg ikke stirrer på den akkurat i de sekundene varselet kommer, blir jeg for sen til møter og avtaler.

Er dette standard på alle Iphone eller er det noe galt med min?
Finner ingen innstillinger for varsel som endrer dette. Telefonen er satt til å varsle for alt men varsler ingenting når bluetooth er tilkoblet
medlem i 133 måneder
 

Re: Iphone 5 og bluetooth tilkoblinger fjerner varsel lyder

Innleggav Rillto » ons 25.03.2015 17:21

Er det noen i det hele tatt som vet at de får varsel lyder når telefonen er tilkoblet bilradio via BT? Kan ikke huske dette var et problem i min tidligere bil som var en Mercedes. Har prøvd på flere biler som Peugot og Citroen og Pioneer radioer men telefonen forblir taus når meldinger kommer inn. Skrur jeg av BT på telefon eller radio virker alt som normalt.

Løst!

Når bilradioen har BT lydstrømming aktivert fremstår den som høyttaler for telefonen og all lyd sendes til radioen som ikke reagerer før den har mottatt et fast signal på mer enn 5 sekunder. Ved å deaktivere bilradioens lydstrømningsdel men likevel beholde telefonkoblingen får jeg både handsfri og varsel lyder fra telefonen. Min Mercedes hadde ikke trådløs lydoverføring, bare via usb.

Så for å få varsler må trådløs lyd være deaktivert og telefonen må få strøm fra sigarett tenner uttaket, ikke usb i radioen.

Så nå har jeg ikke lengre noen unnskyldning for å glemmme møter ;(
medlem i 133 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]