Skjermproblem iPhone 6

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Skjermproblem iPhone 6

Innleggav minigal » man 23.02.2015 21:59

Samboeren har en 16Gb iPhone 6 med iOS 8.1.3.

Hun opplever nå og da at når hun trykker på hjem-knappen inne i en app, så dras app-bildet ned på skjermen, og det blir ett grått felt på øvre halvdel av skjermen. Det står ikke noe i dette feltet, og det virker ikke som at dette kan brukes til noe spesielt. Dette minner meg om skjermkort-problemer som var på noen Mac'er for en del år siden, da skjermbildet ble delt og kun ble vist på nederste halvdel av skjermen.

Er det flere som har opplevd dette? Feature jeg ikke har fått med meg? :-!

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Skjermproblem iPhone 6

Innleggav jerry.c.bush » man 23.02.2015 23:09

Dette er en feature ja. Den er der for at det skal bli enklere å nå det som er øverst på skjermen. Dobbelt tap, altså ikke dobbeltrykk, på hjemknappen så får man dette.
Men det går an å deaktivere det om man ikke ønsker å ha det der: http://www.tekrevue.com/tip/reachability-iphone-6/

Jeg tror det på Norsk kalles Rask tilgang... av en eller annen grunn.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Skjermproblem iPhone 6

Innleggav minigal » man 23.02.2015 23:48

Neineinei... Dette har ingenting med denne funksjonen å gjøre. Det er IKKE den oversikten over de siste kontaktene som kommer frem. Halve skjermen blir tom, altså at det ikke er noe der.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Skjermproblem iPhone 6

Innleggav Tito » man 23.02.2015 23:58

Les linken til Jerry en gang til, det omhandler det du snakker om
medlem i 182 måneder
 

Re: Skjermproblem iPhone 6

Innleggav minigal » tir 24.02.2015 0:11

Dere har helt rett. Beklager så mye. Jeg leste linken og sjekka på min iPhone 5, fant jo selvfølgelig ikke det valget dem refererte til der ;) Men nå har jeg deaktivert funksjonen. Takker for hjelpen.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]