iphone video kommer opp ned på PC

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iphone video kommer opp ned på PC

Innleggav tronnis » tir 27.01.2015 20:01

Som topic sier, når jeg holder telefonen i landskapsmodus og filmer, vil filmene komme oppned på min PC. (Win7).

På telefonen snur de seg rett vei, mens på PC kommer de altså oppned.
Noen som vet?
medlem i 170 måneder
 

Re: iphone video kommer opp ned på PC

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 28.01.2015 16:19

Skjer det uansett hvilke vei du holder mobilen (hjemknapp både til høyre og venstre) ved filming?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: iphone video kommer opp ned på PC

Innleggav tronnis » ons 28.01.2015 21:24

Nei, har merket nå at det skjer når jeg har volumknappen opp (det er mest logisk) altså hjemknappen til venstre. TRodde iphonen skulle kunne snu filmen uansett, det gjør den på selve telefonene men ikke pcen.
medlem i 170 måneder
 

Re: iphone video kommer opp ned på PC

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 28.01.2015 21:43

Da snur du telefonen neste gang, logisk eller ikke logisk ... iPhone snur, men Windows gjør det tydeligvis ikke.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: iphone video kommer opp ned på PC

Innleggav tronnis » ons 28.01.2015 23:13

Sant, men særdeles upraktisk. Sålenge man bruker volumknappen for å trykke "record" eller ta et bilde, blir det bare tull å ha knappen underst i stedet for på toppen. Kan Apple virkelig ha gjort en slik design brøler?
medlem i 170 måneder
 

Re: iphone video kommer opp ned på PC

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 28.01.2015 23:54

Mulig det. Jeg har aldri brukt volumknappen, hverken til bilder eller video, så ikke vet jeg. For meg ville det bli opp-ned å gjøre det på den måten. Jeg syns det er naturlig at linsa er opp.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: iphone video kommer opp ned på PC

Innleggav jerry.c.bush » tor 29.01.2015 10:49

Gjorde en kjapp test med å ha telefonen "feil vei" (linsen ned) og "rett vei" (linsen opp) når jeg filmet, for så å legge den inn på Macen. Har ble den rett vei på Macen uansett. Merkelig det der.
Bruker heller ikke volumknappen til å starte/stoppe filming eller for å ta bilder.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: iphone video kommer opp ned på PC

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 29.01.2015 18:30

Hos meg også blir det rett vei uansett på Mac. Legger jeg inn på Windows 8.1-maskinen på jobb blir det opp ned om jeg filmer med linsa ned, eller bildene som ikke skal ligge ligger. Bilder tatt med systemkamera blir rett på både OSX og win 8.1.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]