Hvordan sette iCloud som bilde lagring

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Hvordan sette iCloud som bilde lagring

Innleggav kenny279@hotmail.com » tor 18.12.2014 6:34

Vet ikke om dette emnet som er tatt opp før, men fant ingenting da jeg søkte. Så håper dette ikke bare gjelder meg. Kanskje min problemstilling er for simpel eller jeg har missforstått. Jeg vil gjerne bruke iCloud som en lagringsplass for bildene mine. Slik at ingen bilder blir lagret på tlf, slik at jeg kan få plass til mer bilder. Min forrige iPhone, som var en iPhone 4 også 16GB hadde over 1000 bilder og plass til mer. Lagret på selve telefonen, ingen icloud. Min nåværende tlf iPhone 6 16GB klarer knapt å holde på 200 før den er fullt opp. Hva er problemet? er det sånn for flere? Jeg har satt optimaliser bilder for lagring til iPhone. Jeg har også satt på bildestrøm, og icloud drive. Forsatt ikke plass til noe særlig mer, har nå 3GB ledig og kun 148 bilder.
medlem i 162 måneder
 

Re: Hvordan sette iCloud som bilde lagring

Innleggav Anders0077 » fre 19.12.2014 21:45

Slå av Min Bildestrøm og bare bruk icloud bildebibliotek.


Anders 0077

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Hvordan sette iCloud som bilde lagring

Innleggav sirJarl » lør 20.12.2014 23:23

kenny279@hotmail.com
Jeg vil tro det har med at iPhone 6 bruker 8 Megapixler sammenlignet med iPhone 4 bruker 5 megapixler. Bildene krever mer lagringsplass pga bildene har høyere oppløsning enn bildene på iPhone 4.

- sirJarl
medlem i 189 måneder
 

Re: Hvordan sette iCloud som bilde lagring

Innleggav Koella69 » tir 30.12.2014 12:07

Problemet med iCloud bildebibliotek (som jeg håper Apple fikser i fremtiden) er at man må fremdeles lagre bildene på tlf. Riktignok kan man velge optimalisert for iPhone slik at de tar mindre plass men som sagt man må fremdeles ha bildene på tlf, sletter man de fra tlf vil de også bli slettet fra iCloud noe som er idioti på høyeste nivå. Hele vitsen burde jo være at man skal kunne frigjøre plass på telefonen og kun ha bildene i iCloud.
medlem i 157 måneder
 

Re: Hvordan sette iCloud som bilde lagring

Innleggav kenny279@hotmail.com » fre 09.01.2015 10:28

Koella69 skrev:Problemet med iCloud bildebibliotek (som jeg håper Apple fikser i fremtiden) er at man må fremdeles lagre bildene på tlf. Riktignok kan man velge optimalisert for iPhone slik at de tar mindre plass men som sagt man må fremdeles ha bildene på tlf, sletter man de fra tlf vil de også bli slettet fra iCloud noe som er idioti på høyeste nivå. Hele vitsen burde jo være at man skal kunne frigjøre plass på telefonen og kun ha bildene i iCloud.


Jeg er veldig enig, har lest endel og iCloud bildebibliotek virker så konge og smart! Samtidig så dumt, siden det nå til dags ikke nesten er vits med 16 GB lenger.
medlem i 162 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]