bruke min iPhone 5S som jeg hadde fjernslettet

Diskuter alt omkring Apples iPhone

bruke min iPhone 5S som jeg hadde fjernslettet

Innleggav ruedi » tir 25.11.2014 12:55

Jeg har slettet min iPhone gjennom "Finn iPhone" men har nå fått den tilbake. Men hvordan får jeg låst den opp igjen? Jeg klarer ikke å få slettet startskjermen på telefonen som viser min melding og telefonnummer.
På iTunes kommer jeg ikke til, da SIM-kortet i iPhone er låst med en PIN-kode, og det er ingen steder jeg kan skrive inn PIN-koden da telefonen er låst.
Hva må jeg gjøre?
medlem i 226 måneder
 

Re: bruke min iPhone 5S som jeg hadde fjernslettet

Innleggav jerry.c.bush » tir 25.11.2014 15:05

Kan denne hjelpe?
http://support.apple.com/en-is/HT6318

How do I unlock my Mac?
Once you locate your Mac, you can unlock it by entering your passcode. You can also unlock it from iCloud.com or from the Find My iPhone app.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: bruke min iPhone 5S som jeg hadde fjernslettet

Innleggav ruedi » tir 25.11.2014 21:49

Takk for ditt svar Jerry
Men desverre ser jeg ikke at lenken din gir tilgang til svar for mitt problem.
Telefonen min kan ikke oppdateres fordi det krever et SIMkort. Men når simkortet er låst med en SIMkode kan jeg ikke låse opp SIMkortet fordi jeg ikke finner noen steder jeg kan oppgi SIMkoden. Hverken i iTunes eller iPhone
Kanskje jeg må finne ut om Telenor kan slette SIMkoden slik at jeg muligens kan få kontakt med telefonen uten SIMkode.
Men bortsett fra at det ikke er sannsynlig håper jeg virkelig at det finnes en annen (bedre) metode for å få aktivert telefonen igjen.
medlem i 226 måneder
 

Re: bruke min iPhone 5S som jeg hadde fjernslettet

Innleggav mammut » tir 25.11.2014 22:21

Få tak i ett sim adapter, sett simkort i en gammel tlf. Og deaktiver sim pin kode.
medlem i 186 måneder
 

Re: bruke min iPhone 5S som jeg hadde fjernslettet

Innleggav ereynell » ons 26.11.2014 2:41

går det ikke å sette tlf i DFU modus og gjenopprette i itunes da ? Da vil du få beskjed om at simkortet er låst, og få mulighet til å låse opp.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: bruke min iPhone 5S som jeg hadde fjernslettet

Innleggav ruedi » ons 26.11.2014 3:45

Jeg får ikke installert noe som helst før jeg oppgir SIMkoden. Så jeg kan ikke stille inn noe som helst. Hvordan skal jeg da sette telefonen i DFU modus?
Jeg må antagelig sette igang med å finne noen som har en iPhone med NanoSIM, for å slippe å få tak i en adapter. Takk til mammut.
medlem i 226 måneder
 

Re: bruke min iPhone 5S som jeg hadde fjernslettet

Innleggav bzzlink » tor 27.11.2014 1:23

Sett telefonen i DFU modus. Trenger ikke putte inn noen sim kode for å gjøre det.

https://theiphonewiki.com/wiki/DFU_Mode ... iPod_touch
medlem i 193 måneder
 

Re: bruke min iPhone 5S som jeg hadde fjernslettet

Innleggav AppKongen » søn 30.11.2014 14:44

Gjorde akkurat det samme for noen dager siden. Når du sletter fra iCloud sperrer Apple ditt SIM (eller TLF-nr?) i ca 24 timer før det kan brukes med iPhone aktivering o.l. . Jeg hadde et ekstra SIM liggende, og det fungerte fint. Da jeg hadde aktivert satte jeg inn det gamle, og fikk låst det opp. Så fikk jeg problemer med aktivering av iMessage og FaceTime. Alle problemer gikk over etter 24 timer.

:-)

Brukerens avatar
medlem i 121 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]