Wi-Fi + Cellular?

Wi-Fi + Cellular?

Innleggav mactiss » fre 24.10.2014 13:52

Hei,
Har tenkt å sende brev til julenissen om å få en Ipad Air 2 i år
Jeg har kjøpt «tomtom-europa» som jeg har på min Iphone. Jeg ønsker å kunne bruke den nye Ipaden også til navigasjon med denne appen. Er det slik at jeg ikke klarer meg med kun «wifi» versjonen ettersom jeg må bruke GPS? Slik at jeg må legge de ekstra penga på bordet for en «Wi-Fi + Cellular», for å få navigasjonen til å fungere?
Må jegeventuelt også og sim-kort, eller er det unødvendig for å kunne bruke denne navigasjon appen?
medlem i 128 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav Dykkeren » fre 24.10.2014 14:31

Du må ha Cellular. Det er ikke GPS på kun WiFi. Du trenger ikke sim-kort.
medlem i 206 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav mactiss » lør 25.10.2014 14:07

Takk for tydelig svar :-)
medlem i 128 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav monica1970 » man 27.10.2014 3:46

Har innstallert Gulesider sin gps mottaker og spm. er: Går den via satelletitt ? Det er wifi og cellular på ipad mini.
Har Iphone 6pluss jeg vurderer legge gulsesider sin gps. Er ikke sikker om den kjører på Cellular eller satelitt.
Kartene som ligger inne på iphone og ipad, kjøres de mot satelitt på lik linje som vanlig gps ? Ligger og venter til riktige fakta om dette før jeg innstallerer noe.
medlem i 226 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav Dykkeren » man 27.10.2014 9:41

GPS´en sitter i mobilen fra før. Det er ikke noe mann kan innstalere ! Gule sider er en kart app. hvor du laster ned kartene (etter å ha innstalert app´en). Den virker på samme måte som Navigon eller Tomtom. Så lenge kartene er lastet ned, så kan du f.eks slå av mobildata og fremdeles bruke App´en. Google maps og Kart (fra Apple) må laste ned kartene via nettet hele tiden.

Har brukt Navigon i flere år. Den fungere meget bra i alle de landene jeg har vært i, Europa rundt. Slår av mobildata straks jeg forlater Norge.
medlem i 206 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav Kittaren » man 27.10.2014 11:18

Sygic är också en väldigt bra GPS app... Tydliga och billiga kartor.
medlem i 115 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav monica1970 » man 27.10.2014 11:28

Gode svar her. Hva med ipad Mini, er det innebygd GPS i den ? Det er snakk om Ipad Mini 1.ste generasjon fra 2012. Lure bare på om jeg må oppgradere til Ipad Air Mini. Nyeste modellen altså.
medlem i 226 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav Dykkeren » man 27.10.2014 13:19

Alle mini med wifi og cellular har GPS.
medlem i 206 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav monica1970 » tir 28.10.2014 22:48

Og dette er du sikker på ? Jeg har ikke tatt sjansen å bruke det, ettersom det kan gå på telleskritt.
medlem i 226 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav Macini » tir 28.10.2014 22:54

Har du en GPS app som har innebygde kart, trenger du ikke en gang ha SIM i iPaden. Du trenger ikke være bekymret for at det skal koste noe datatrafikk. Navigon, Tomtom, Sygic osv er slike apper. Google map er avhengig av nett og vil bruke datatrafikk.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Wi-Fi + Cellular?

Innleggav turimblar » tir 28.10.2014 23:54

Må få legge til at Google Maps-appen har mulighet for å laste ned og lagre kart på forhånd. Det har hatt det en stund nå.
medlem i 228 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron