iPhone og Familiekrøll

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone og Familiekrøll

Innleggav tommy692 » tor 23.10.2014 22:08

Hei.

Jeg og kona har hver vår iPhone, men vi deler applekonto. Men etter at jeg oppdaterte til iOS 8 og Yosemite, har vi slitt med meldinger på iMessage. Prøvde derfor å legge inn familiedeling og opprettet en ny bruker på kona.
Men da ble hennes kontakter slettet og mine lagt til på hennes telefon.
Har prøvd å legge til og fjerne kontoer på telefonen hennes uten at jeg har klart å få tilbake kontaktene hennes.

Men jeg ser at telefonen hennes har en icloud-sikkerhets kopi fra dagen før jeg begynte med dette tullet. Men finner ikke ut av hvor/hvordan dette gjøres.

Kan noen HJELPE??? Please

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: iPhone og Familiekrøll

Innleggav nightking » tor 23.10.2014 22:11

Du du slette icloud kontoen som er på hennes telefon først! Så oppretter du egen apple id på hennes tlf. legger til iclouden henns på telefonen. Og du må IKKE gjenopprette fra den gamle iclouden.. Da kommer jo alt det samme tilbake! Det blir desverre bare surr med å dele apple id.. En apple id skal ikke deles! Du må nok gå den tunge veien å legge inn kontakter manuelt på den nye apple idn hennes
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone og Familiekrøll

Innleggav tommy692 » tor 23.10.2014 22:16

Uff da. Vet ikke om jeg tror dette ikke lar seg løse, da det står på hennes telefon at den tok en sikkerhetskopi en dag før jeg begynte å tulle med den. Det er den kopien jeg vil til.
Men jeg har en nyere sikkerhetskopi i iTunes på mac`en, så når jeg plugger i telefonen, vil den gjenopprettes fra iTunes.

Er redd for at jeg må ta den tunge veien, som du sier.
Men det er siste utvei.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: iPhone og Familiekrøll

Innleggav nightking » tor 23.10.2014 22:27

Problemet her, er at alt du vil ha tak i, ligger lagra i iclouden på din apple id..
Det er desverre ingen gode løsninger for slikt hos apple.
medlem i 189 måneder
 

Re: iPhone og Familiekrøll

Innleggav tommy692 » tor 23.10.2014 22:33

Synd.
Men takk i alle fall! :-)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: iPhone og Familiekrøll

Innleggav SuperR » tor 23.10.2014 22:43

Hva hvis du sletter alt innholdet og ligger inn sikkerhetskopi fra i går?
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone og Familiekrøll

Innleggav tommy692 » tor 23.10.2014 23:36

Hei.

Da har jeg gjenopprettet fra iCloud, og har fått inn alle konas kontakter igjen.
Men jeg for jobbe videre med å få kontaktene med videre til konas nye apple ID.

Takk for hjelp! :-)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: iPhone og Familiekrøll

Innleggav vikingbear » fre 24.10.2014 6:22

Klarer ikke helt å oppfatte hvilke kontakter som er på hvilken telefon og jeg forstår heller ikke helt hva du mener med at dere "deler Apple konto". Mener du at dere bruker samme iCloud konto, eller mener du at dere deler samme Apple ID i iTunes Store og AppStore?
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone og Familiekrøll

Innleggav tommy692 » fre 24.10.2014 22:59

Begge telefonene har samme Apple id og iCloud. Men kona har sine egne kontakter på telefonen sin. Det var disse som forsvant når jeg prøvde å skille de med familiedeling.

Men som sagt, dette har ordnet seg da jeg gjenopprettet hennes telefon.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: iPhone og Familiekrøll

Innleggav vikingbear » lør 25.10.2014 12:47

Dersom dere har samme iCloud konto på telefonene og har huket av for at kontaktene skal synkroniseres ove iCloud, vil selvsagt adresseboken væfre den samme på begge enhetene. Dersom du da logger inn med en annen AppleID på iCloud på hennes telefon, vil selvsagt alle kontaktene som tilhører deres "felles" AppleID forsvinne fra adresseboken på hennes telefon. Det er helt uproblematisk å flytte hennes adressebok over til hennes nye iCloudID.
medlem i 175 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]