Videresending av melding, og ringe ifra mac funker ikke

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Videresending av melding, og ringe ifra mac funker ikke

Innleggav Talle » tor 23.10.2014 11:55

iMac late 2012 med OS X 10.10
iPhone 6 64GB med 8.1
iPad mini retina med 8.1

Prøver og sette opp "videresending av melding" på iPhone. Får da beskjed om å skrive inn en kode som skal komme opp på iMac / iPad. Men det kommer aldri noen kode på hverken iMac eller iPad.

Forsøker å ringe ifra facetime på macen. Får da beskjed om at "iphone anrop utilgjengelig. Din iphone må bruke samme icloud og facetime konto".

Når jeg forsøker å ringe ett telefonnummer ifra facetime på iPaden, så skjer det ingenting. Ingen feilmelding eller noe.

Synes apple blir mere og mere lik MS jeg, lager en masse fancy ting som stort sett ikke funker.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Videresending av melding, og ringe ifra mac funker ikke

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 23.10.2014 15:53

Sjekk at mobilnummeret er haket av under
Innstillinger => Meldinger => Send og motta => x adresser på iMac/iPad.

FaceTime vet jeg ikke...

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Videresending av melding, og ringe ifra mac funker ikke

Innleggav Talle » tor 23.10.2014 16:27

Nei, mobilnret mitt eksisterer ikke engang der. Og jeg får ikke lagt det til heller siden den klager over at det ikke er en gyldig epost adresse ?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Videresending av melding, og ringe ifra mac funker ikke

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 23.10.2014 19:09

Ok. Når jeg åpner Meldinger på min MBP og går inn på innstillinger ligger både mobilnr og en epostadresse der. Eller egentlig tre e-postadresser, men har kun hake ved den jeg brukte til iMessage på MBP og iPad tidligere.

På min iPad var det ikke hake ved mobilnummeret, så da måtte jeg inn og hake av for at jeg skulle få kode til å legge på iPhone. Da fungerte det umiddelbart.

Får du ikke opp mobilnummeret er det nok det som gjør at det ikke fungerer hos deg.

Kanskje du kan sjekke innstillingene for iCloud via nettleseren?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Videresending av melding, og ringe ifra mac funker ikke

Innleggav Talle » tor 23.10.2014 19:56

Jeg har tukla litt nå, og googlet litt. Løsningen var såpass enkel at jeg på iPhonen måtte logge av med min appleid i både meldinger og facetime app'ene. Når jeg logget inn igjen så dukket telefonnret mitt opp i tillegg til epostene, og nå funker det :)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]