Bruker MAPS i carplay GPS eller data?

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

Bruker MAPS i carplay GPS eller data?

Innleggav nightking » tir 26.08.2014 22:05

Hei!

Vurderer å gå til innkjøp av ny spiller i bilen, med carplay. Men jeg lurer på noe. Har lest å lest uten å finne svaret.

Men vil MAPS gå via GPS delen på spilleren som allerede er der, eller vil den bruke datatrafikken på mobilen??
medlem i 188 måneder
 

Re: Bruker MAPS i carplay GPS eller data?

Innleggav Dykkeren » ons 27.08.2014 9:43

Hvis du mener Kart (samme app som på iPhone), så bruker den datatrafikk for å laste ned kartene og GPS´en for å plassere deg i kartet. Jeg kan ikke tro at det leveres med noen kart som ikke må kjøpes (på en eller annen måte) i Carplay. Noe av tanken bak Carplay er å tjene penger på det som du etterhvert "må ha", på samme måte som med det du finner i App-store osv.
medlem i 205 måneder
 

Re: Bruker MAPS i carplay GPS eller data?

Innleggav Rillto » tir 21.10.2014 18:59

Du trenger ikke kjøpe kart. Det samme kartet som er tilgjengelig på telefonen brukes. Det er telefonen som gjør jobben. Bilradioen er kun display.
medlem i 133 måneder
 

Re: Bruker MAPS i carplay GPS eller data?

Innleggav nightking » tir 21.10.2014 19:25

Jeg har nå kjøpt spiller slik at jeg har fått carplay forresten.

Men ja jeg skjønner at den bruker kart på telefonen. Men det som er kjipt er at det da vil koste penger å laste inn kart. I motsetning til min navigon mobile navigator. Og den innebygde i pioneer spillern. Jeg hadde håpet det var mulig å legge inn dette slik at man ikke bruker data når man kjører. Detta vil jo sluke datatrafikk

Og for å ha sagt det, så syns jeg kart på carplay funker dårlig, ser dårlig ut og for liten skjerm. Da de bruker halve skjermen til knapper og menyer. Håper dette blir bedre etterhvert!! Hva gjør evt brukere dom har annet enn iphone etterhvert? Vet flere nye biler kommer med dette snart. De må da ha ett alternativ til kart osv
medlem i 188 måneder
 

Re: Bruker MAPS i carplay GPS eller data?

Innleggav Soft » tir 21.10.2014 20:38

Hva måtte du betale for denne?
Det virket jo kult med en gang, men de fleste nyere biler
synker jo mot mobilen uansett, så jeg ser ikke den store nytten

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Bruker MAPS i carplay GPS eller data?

Innleggav nightking » ons 22.10.2014 20:24

den koster vel veiledende 7999kr.. Avic-f960dab har jeg.

Jeg liker det godt, utenom kart appen. Det er bedre design og lettere ibruk telefonmessig. Og ikke minst mye enklere å bruke all musikk min i bilen..

Jeg håper det kommer støtte slik at det kan brukes andre apper. Som navigon navigator osv.. Også er jo siri funksjonen noe dårlig ettersom den kun er på engelsk. Men jeg mener det en god start, og jeg bruker det hver gang jeg er i bilen.

Bare koble kabel til så virker det.. Burde kanskje kommet en løsning å koble med bluetooth også..
medlem i 188 måneder
 

Re: Bruker MAPS i carplay GPS eller data?

Innleggav bruiseprestine » tor 23.10.2014 5:00

Dette er vel et litt mer overkommelig alternativ hvis du ønsker CarPlay i bilen, kr 3.998,- http://www.pioneer.eu/no/products/25/29 ... /page.html

Så vidt jeg har fått med meg har Waze fortsatt ikke (...) støtte for bruk i CarPlay, og dette er i mine øyne den beste navi appen, har brukt den i over to år nå. Nylig fikk spotify (endelig) støtte for bruk i CarPlay, og så fort Waze er på plass blir det ikke lenge til det ettermonteres en pioneerspiller i min bil også! :)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Bruker MAPS i carplay GPS eller data?

Innleggav Rillto » tor 23.10.2014 21:43

Spotify virket i Carplay uten oppdateringen. Etter siste oppdatering av Spotify er det helt ræva! Man kan ikke lengre skifte sanger med knappene på spilleren eller rattet, kun de pilene som Carplay legger til på skjermen.
Etter 2-3 sanger crasjer carplay og musikken stopper. Appen på telefonen restarter og man kan spille en sang eller to før det hele crasjer på nytt.
Det er bedre å bruke bluetooth og starte Spotify fra telefonen. Da detter det aldri ut og man kan skifte sang fra rattet!

Det er heller ikke mulig å søke etter musikk i Spotify via Carplay!
medlem i 133 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron