Handoff fungerer ikke

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Handoff fungerer ikke

Innleggav unalfcbmessi » søn 19.10.2014 19:02

Jeg har en iPhone 6 Plus, iPad Air og Macbook Pro Retina (Late 2013), men Handoff fungerer ikke mellom noen av enhetene.

Jeg har sjekket at Handoff er slått på, på alle enhetene. Alle enhetene er også koblet til samme iCloud konto, og samme Wi-Fi. Så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det ikke fungerer. Er det noen som opplever samme problemet, eller vet en løsning på dette?
medlem i 153 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Banni » søn 19.10.2014 21:26

Har du skrudd på bluetooth? Enhetene trenger ikke å være parret, men bluetooth må visst også være på.

Sleit med å få min iPhone 5s og macbook pro retina late 2013 til å fungere, prosessen nedenfor fungerte:
Skru av handoff under innstillinger, logg av iCloud, restart enhet, logg på iCloud, aktiver handoff. Gjør det på alle enhetene du vil skal kunne kommunisere. Start en av appene som støtter handoff på iPhone og vent noen sekunder så skal det poppe opp et ikon helt til venstre for docken på macbook'n :)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav unalfcbmessi » søn 19.10.2014 21:53

Det fungerte faktisk, takk! :)
medlem i 153 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Banni » søn 19.10.2014 22:05

Nice :)

Men jeg skrudde av bluetooth på iPhone og Macbook for å spare strøm, og når jeg nå aktiverte bluetooth på nytt så funker det ikke lenger. Litt unødvendig å gå gjennom hele den prosessen på nytt hver gang, så hvis du vet du trenger det mye så kan det være en ide å bare lå bluetooth være på hele tiden.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Wackhy » søn 19.10.2014 22:35

Jeg slår Bluetooth av og på hele tiden uten at det påvirker handoff, SMS relay eller continuity. Kjører riktignok iOS 8.1, så mulig det har noe å si.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Banni » søn 19.10.2014 22:41

Ja, jeg er fortsatt på iOS 8.0.2.

Wackhy: Et lite sprs - hvis du starter en sms på iPhone, og så går over til macbook, ser du det du allerede har skrevet? Jeg gjør det for mail, men ikke SMS. Vet ikke om det skyldes programvaren, eller om den funksjonen aldri kommer for SMS. Oftest når jeg må skrive en lang SMS/mail at jeg får lyst til å sende fra macbook i stedet.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Hwikene » man 20.10.2014 16:04

Takker og bukker for dette tipset! :-)

MEN... får ikke Macbooken til å sende til iPhonene. Har du noen tips her. Har samme MAcbook som deg og iPhone 5.

Alt funker 100% fra iPhone til Macbook.

Brukerens avatar
medlem i 161 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Banni » man 20.10.2014 16:53

Opplevde det samme etter å ha skrudd bluetooth av og på. Gjentok prosessen og da funket det igjen.

Håper det blir litt mer stabilt med iOS 8.1.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Wackhy » man 20.10.2014 17:56

Banni skrev:Ja, jeg er fortsatt på iOS 8.0.2.

Wackhy: Et lite sprs - hvis du starter en sms på iPhone, og så går over til macbook, ser du det du allerede har skrevet? Jeg gjør det for mail, men ikke SMS. Vet ikke om det skyldes programvaren, eller om den funksjonen aldri kommer for SMS. Oftest når jeg må skrive en lang SMS/mail at jeg får lyst til å sende fra macbook i stedet.

Opplever det samme som deg - ser ikke påbegynt SMS på Macen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Bjørn_H » man 20.10.2014 19:21

Hei.

Jeg får heller ikke sms på mac til å funke, Har en 2013 Macbook Air.
Har sjekket at både BT og handoff står på på telfon, samt BT på Mac.
Må jeg gjøre noe mere på Mac?

Takk
medlem i 134 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Hwikene » man 20.10.2014 19:38

funker fint med 8.1. men det tar litt tid før den vises på iPhonen.

Brukerens avatar
medlem i 161 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Banni » man 20.10.2014 21:15

Bjørn_H skrev:Hei.

Jeg får heller ikke sms på mac til å funke, Har en 2013 Macbook Air.
Har sjekket at både BT og handoff står på på telfon, samt BT på Mac.
Må jeg gjøre noe mere på Mac?

Takk

Mener du sende som vanlig SMS eller at du ser det du har begynt å skrive? Lurer på om det aldri var meningen at man skulle kunne fortsette på en påbegynt SMS, kun at man kan sende vanlig SMS også.

Hvis det gjelder vanlig SMS, så skal det være en instilling under meldinger på iphone som må aktiveres for at SMS via mac skal fungere. Ikke oppdatert til iOS 8.1 selv enda, skal si fra når jeg har fått testet :)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Bjørn_H » man 20.10.2014 22:43

Takk for svar.

Ja mener vanelig SMS fra Mac og Ipad. Har funnet knappen i Meldinger på telefon, når jeg prøver å aktivere får jeg beskjed om å skrive inn nummeret som vises på Mac eller Ipad, men ser ikke noe nummer jeg. Skjer ikke noe på noen av dem.
medlem i 134 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Banni » tir 21.10.2014 0:05

Sliter med det samme selv. Prøvde å logge av og på iCloud og restarte begge, men hjalp ikke.

Taleanrop fungerer heller ikke, selv om det fungerte med iOS 8.0.2. Når jeg prøver å aktivere iphone mobilanrop under facetime på iPhone får jeg bare feilmelding om at facetime og icloud må være koblet på samme konto, selv om de allerede er det.

Prøver å gjenopprette iphone og sette opp på ny fra icloud sikkerhetskopi.

EDIT: Handoff fungerte som smurt da. Kunne skru bluetooth av og på og likevel fungerte det begge veier.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Handoff fungerer ikke

Innleggav Bjørn_H » tir 21.10.2014 7:37

Taleanrop fungerer heller ikke på min Mac eller min Ipad etter oppdatering.
Dette fungerte helt fint før oppdateringen.

Har lagt over siste Icloud sikerhetskopi på både Iphone og Ipad uten hell.
medlem i 134 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]