Kjent ios 8 wifi problem?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav j0ker22 » søn 21.09.2014 20:56

Er det flere som opplever en veldig treig wifi etter å ha oppgradert til ios 8?
Jeg har oppgradert til et par Iphoner ( 5s ) og har opplevd det samme problemet med de andre også. Har prøvd med et annet netverk men samme problem. Jeg har googlet litt, det ser ut til å være flere med det samme problemet...
Er det noen her som har opplevd det samme? Noen med noe forslag? :-/
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav jerry.c.bush » søn 21.09.2014 21:57

Hadde samme problem. Valgte slette hele telefonen og sette den opp med fabrikkinnstillinger. Det fungerte i alle fall for meg.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav Bosse1966 » søn 21.09.2014 22:07

Jeg hadde samme problem. Restarta og nå fungerer den helt fint.
medlem i 115 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav j0ker22 » man 22.09.2014 10:58

jerry.c.bush skrev:Hadde samme problem. Valgte slette hele telefonen og sette den opp med fabrikkinnstillinger. Det fungerte i alle fall for meg.


Ja du slettet alt til fabrikk instillinger og der etter gjenopprettet det du synkronisterte vel?
Var ikke sånn at du la inn alt manuelt igjen?
medlem i 164 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav jerry.c.bush » man 22.09.2014 11:17

Jeg satte den tilbake til fabrikkinnstillinger, men jeg hentet ikke inn sikkerhetskopi.
Jeg slo bare på ingjen iCloud så var alt av kontakter, kalendere, e-post, osv tilbake.
Det jeg ikke fikk tilbake på denne måten er apper, sms-historikken og telfon-historikken.
Apps kan jeg bare reinstallere om jeg ønsker det. Trenger ikke betale på nytt om det er kjøpte apps.
Måtte laste ned igjen delte bildestrømmer også, men det er helt ok når WiFi fungerer, som det gjør nå. Fikk i tillegg også ryddet bort apper som ikke var i bruk... :D

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav Neverhood » man 22.09.2014 14:49

Har en iphone 5s med ios8 og ikke problemer med tregt wifi.
De som har svart her, som har fått rettet på problemet, har alle slettet for å legge inn på nytt. Det jeg gjør av og til er å gå inn på innstillinger og slette logg og nettstedsdata på safari. Kanskje det ligger mye rusk der som gjør at wifi føles tregt!? Gjerne verd et forsøk framfor å slette telefonen for så å legge alt inn igjen på nytt. Tror også at det er viktig å slå av telefonen en gang i blant. Det er jo en datamaskin og de trenger som oftest en restart innimellom for å fungere optimalt.
medlem i 160 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav jerry.c.bush » man 22.09.2014 15:33

Jeg er rimelig bevandret i iOS selv, så jeg har gjort alle de triks som jeg vet finnes. Restart, hard restart, nullstille nettverksinnstillinger, nullstille alle innstillinger osv...
Det var ikke Safari som var tregt hos meg. Wifi var rett og slett ikke mulig å få tilkoblet av og til, selv om jeg var tilkoblet så var alt av nettbruk sinnsykt tregt, om det i det hele tatt fungerte....
Men alt rettet seg ved å sette tilbake til fabrikkinnstillinger hos meg.
Men... Batteritiden er nok noe lavere enn det har vært tidligere, håper det blir noe bedre etterhvert. Ikke noe problem sådan for meg da jeg lader hver kveld uansett, men noe kjipt likevel.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav Bosse1966 » man 22.09.2014 20:09

Problemet kom tilbake. Ligger et tips på nett om å nullstille nettverksopplysninger. Gjorde det, og enn så lenge er alt bra. Ingen pauser eller treghet enda, så kanskje det gjorde susen :-)
medlem i 115 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav premium2006 » tir 23.09.2014 9:53

Hadde litt tregt nettverk på min 5S.. fikk ca 15-20 Mbit på speedtest, men etter nullstilling av nettverks inst fikk jeg 75 Mbit på 5 GHz nettverket...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav ronnyo » tir 23.09.2014 12:03

Leser på https://discussions.apple.com/thread/65 ... 0&tstart=0 der det er mange som har WiFi trøbbel. Et tips som ser ut til å virke er å gå inn på Innstillinger->Personvern->Stedstjenester->Systemtjenester og så slå av Wi-Fi nettverk.
Sist endret av ronnyo den tir 23.09.2014 14:03, endret 1 gang
medlem i 182 måneder
 

Re: Kjent ios 8 wifi problem?

Innleggav RogerT » tir 23.09.2014 13:51


Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron