iOS8 Iphone 5S batteri/varme problem

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iOS8 Iphone 5S batteri/varme problem

Innleggav SxTim » søn 21.09.2014 17:40

Etter oppdatering til iOS8 har levetiden på batteriet mitt gått mye ned. Bruker den jo helt vanlig som før, tidligere ladet jeg den annen hver dag, nå må jeg lade hver dag. Telefonen blir også veldig varm bare av å surfe på vg/dagbladet, sende sms, facebook. Selv når jeg skriver meldinger blir telefonen veldig varm..
Noen som har vært borti dette, eller har en løsning?

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: iOS8 Iphone 5S batteri/varme problem

Innleggav nightking » søn 21.09.2014 20:54

Har en iphone 5 som sluker strøm uansett som må lades 3 til 4 ganger om dagen, så akkurat det har jeg ikke merka noe forskjell, men blitt veldig treg!! alt tar lang tid!!
medlem i 188 måneder
 

Re: iOS8 Iphone 5S batteri/varme problem

Innleggav Jon-Ivar Jon Blund Sjøli » man 22.09.2014 12:23

Det jeg har merket på min iPhone 5 etter oppdatering er at selv om jeg har skrudd av bakgrunnsoppdateringer, så får jeg varsler på hjemmeskjermen.

Samt at det står under batteribruken at det har vært bakgrunnoppdateringer kjørende.
Så det ser ut som å skru av dette ikke virker..

Kan det være noe slikt?
medlem i 150 måneder
 

Re: iOS8 Iphone 5S batteri/varme problem

Innleggav Neverhood » man 22.09.2014 14:54

Inne på innstillinger ligger nå alle appene listet opp nederst. De som du ikke ønsker varsler fra må du gå inn og slå av varsel på. Dette selv om bakgrunnsoppdatering er slått av.
Jeg har opplevd BEDRE batteri etter ios8. I starten var det en del varme, men den har avtatt.
medlem i 160 måneder
 

Re: iOS8 Iphone 5S batteri/varme problem

Innleggav Jon-Ivar Jon Blund Sjøli » man 22.09.2014 18:37

Det høres jo helt sinnsykt ut, når bakgrunnsoppdateringer er slått av, så skal den jo IKKE oppdatere noen apper i bakgrunnen. Hence ingen varsler.

Med dette mener jeg at den faktisk kjører apper i bakgrunnen selv om de er "lukket" og mobilen er låst.

Før jeg oppdaterte så kom varslene da jeg låste opp mobilen, nå ligger de klare på lockscreen og det er IKKE ok. Den suger batteri som bare pokker.

Har nå begynt å skru av wifi/mobildata før jeg låser mobilen og det har hjulpet litt.
medlem i 150 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron