2 iphone og 3 ipad på en konto.

Diskuter alt omkring Apples iPhone

2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav oscarthegreat » lør 20.09.2014 21:44

Etter oppdatteringen nå så kommer sms til mitt tlf nr også til de andre enhetene på min konto! Hva gjør jeg åfor å unngå det?
medlem i 158 måneder
 

Re: 2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav nightking » lør 20.09.2014 21:48

Slå av imessage?
medlem i 189 måneder
 

Re: 2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav oscarthegreat » lør 20.09.2014 21:57

Tror ikke det, hadde det på før oppdatteringen. Mener jeg opplevde dette ved forrige oppdattering men husker ikke hvor jeg slo det av. Det var på et dumt sted!
medlem i 158 måneder
 

Re: 2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav nightking » lør 20.09.2014 23:10

Du kan jo gå inn på innstillinger på imessage på den enheten du ikke vil motta på, og klikke på "send og motta" og fjerne tlf nr ditt? Mulig du må skru imessage av og på for å få valget frem
medlem i 189 måneder
 

Re: 2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav Soft » søn 21.09.2014 12:35

Du kan jo aktivere familiedelig
så vil alle ha sin "egen" pad/phone
under iMessage vel hvilke adresser/nummere du vil ta imot meldinger på

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: 2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav oscarthegreat » søn 21.09.2014 13:32

Familie deling går ikke når de er på sammen konto. Vi har 2 iphone ig 3 ipad på samme konto. Er det mulig å opprette egen konto og beholde innholdet på ipaden? Altså bytte id uten å sette opp ipad som ny. Går det å sette den opp som ny og legge inn sikkerhetskopi fra en annen konto/id?
medlem i 158 måneder
 

Re: 2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav Soft » søn 21.09.2014 13:43

Jeg har ikke satt meg inn i familiedeling,
men forstår det slik at dette er ment som en løsning for de som benytter samme konto, men vil ha individuelle maskiner.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: 2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav oscarthegreat » søn 21.09.2014 13:49

Nei, det er slik at 5? Stk med forskjellig konto kan ha familie deling, slik at kjøp betales med et kredittkort og det du kjøper deles. Mye likt familie på telefon.
medlem i 158 måneder
 

Re: 2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav Soft » søn 21.09.2014 15:47

Det er vel "same same", bare annen rekkefølge :-)
Jeg leste et sted at årsaken til familiedelong var at da kunne alle ha sin individuelle konto, istedenfor at alle er registrert på en konto.
Så alle må opprette egen konto, og kan deretter benytte en "hovedkonto" for kjøp.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: 2 iphone og 3 ipad på en konto.

Innleggav nightking » søn 21.09.2014 20:58

For å gjøre det enkelt å greit, alle som har en iphone MÅ ha sin egen apple id. Ellers blir det tull og rot.. MANGE som deler apple id, og er ikke annet enn tull,.. Hvertfall mitt forslag.
Når alle har hver sin apple id, så legger dere inn familie deling, så deler dere alle kjøp uansett
medlem i 189 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]