Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Diskusjon rundt kjøp av iPhone

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York?

Innleggav akseln » fre 12.09.2014 8:11

Etter det jeg forstår er den låst til T-mobile i USA, men skal fungerer med andre leverandører utenfor. Ref. følgende sitat: “The T-Mobile iPhone is contract-free and can be used with the GSM carrier of your choice internationally, but comes preconfigured for use with T-Mobile and needs to be activated with T-Mobile in the United States,” an Apple retail support representative wrote. “To use the iPhone with another carrier in the United States, you will want to contact T-Mobile for your available options or wait for the unlocked version of the iPhone to be released.”"

Om dette stemmer helt vet jeg ikke..... Hadde tenkt å bestille fra USA nå kl. 9, men er litt usikker.

Edit: Etter å ha lest litt mer, så ser det ut til at det er et krav om at mobilen har vært aktivert på T-mobile i minimum 40 dager før den kan låses opp. Tenker jeg står over og ikke tar den risikoen nå.
medlem i 196 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York?

Innleggav Macca » fre 12.09.2014 15:17

Det er slik jeg forstår det også. Som nevnt i denne tråden:
Ved salgsstart ser det uansett ikke ut til at man får kjøpt den ulåst USA. Det eneste alternativet til å begynne med er "Contract-free" med T-Mobile, noe som egentlig ikke er et alternativ for dem som skal ta telefonen med ut av USA med en gang.

"Contract-free" betyr bare uten bindingstid, og ifølge diverse internettfora som refererer til svar fra Apple's salgsrepresentanter på direkte henvendelser angående dette vil man måtte aktivere telefonen med T-Mobile, og først etter 40-45 dager vil man kunne be T-Mobile om å låse opp telefonen (antall dager varierer noe fra kilde til kilde) [kilde].

Det er likevel ventet at en ulåst versjon vil være tilgjengelig for salg etter noen uker, men dette er vel egentlig bare spekulasjoner.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York?

Innleggav kurka » fre 19.09.2014 17:10

Rart det ikke er lett å få noe klart svar fra Apple på dette. Noen sier ditt og noen datt :(

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York?

Innleggav a_man » fre 19.09.2014 17:30

Jeg ville ha ventet og sett hvilken modell de selger her vs den de selger der.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York?

Innleggav kurka » lør 20.09.2014 15:57

Ser ut som folk har bekreftet at telefonen med T-Mobile ikke er låst:

"Guys.. I just received my iphone6 - tmobile without contract.
This phone is unlocked and worked without any issue with my lyca simcard. so guys don't be worried and be assured you made a right choice.. no 45 days locking period."

"This is verified the iphone 6 purchased from the Apple Store for TMOBILE is unlocked. I have just used my ATT and TMOBILE chip in the same phone and get LTE on both without issue"

http://store.apple.com/us/question/answ ... HD7HYCJPD9

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

kjøpe iPhone6 i USA

Innleggav Alesto » søn 21.09.2014 20:20

Hei, vil iPhone 6 fungere 100% i Norge om jeg kjøper den i USA? Hvilken operatør må jeg eventuelt kjøpe?

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav a_man » søn 21.09.2014 22:17

Det spørsmålet har blitt svart på tidligere iPhone modeller. Hvis det står (T-Mobile) bak "Contract Free", vil jeg tolke det som den er låst til T-Mobile. Tenker jeg. :-)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Jhar » tir 23.09.2014 17:03

Kjøpte iPhone 6 i New York. Modell A1549, med AT&T contract-free. Ingen lås, fungerer fint i Norge. Da vet dere det ;)
medlem i 211 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav geircito » tir 23.09.2014 17:16

Begge modellene for hhv iPhone 6 (A1549 og A1586) og iPhone 6 Plus (A1522 og A1524) vil fungere i Norge :-)
De som selges i Norge vil være A1586 (iPhone 6) og A1524 (iPhone 6 Plus).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Klaust » tir 23.09.2014 19:32

Jhar skrev:Kjøpte iPhone 6 i New York. Modell A1549, med AT&T contract-free. Ingen lås, fungerer fint i Norge. Da vet dere det ;)


Handlet du i applestore eller en AT&T-butikk?
Og den funka mens du var i USA også?
medlem i 138 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav dravh » tir 23.09.2014 21:34

Har man 1.års garantien i Norge med iphone fra USA?
medlem i 115 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Saltchipsen » ons 24.09.2014 2:58

Hei, tusen takk for hjelpen her. Sitter å taster på en ny iPhone 6. Stått 5,5 timer i kø på 5th avenue. Det er litt forsinkelser på tastaturet, kan være at jeg har tatt backup fra iCloud fra 5'ern el så kommer det vel en oppdatering.. En nyydelig telefon med herlig størrelse på skjermen :-)
medlem i 115 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Jhar » tor 25.09.2014 23:52

Klaust skrev:
Jhar skrev:Kjøpte iPhone 6 i New York. Modell A1549, med AT&T contract-free. Ingen lås, fungerer fint i Norge. Da vet dere det ;)


Handlet du i applestore eller en AT&T-butikk?
Og den funka mens du var i USA også?


Handlet på Apple Store på 5th Ave. Funket fint i USA også :)
medlem i 211 måneder
 

Re: Kjøpe iPhone 6 i New York/USA?

Innleggav Klaust » fre 26.09.2014 8:02

Takker for svar! :)
medlem i 138 måneder
 

Kjøpe Iphone 6 (128) I USA

Innleggav sidewinder » søn 05.10.2014 11:30

Noen som vet hvordan tilstandene er der borte. ?
Skal til New York neste uke, er det da mulighet å få kjøpt en eller må
man belage seg på 20 timer i kø? :rolls eyes:
medlem i 187 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Kjøpe iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]