På jakt etter en time sheet/file maker app..

Diskusjon rundt programvare og spill til iPhone

På jakt etter en time sheet/file maker app..

Innleggav macm » lør 20.09.2014 14:51

Jeg er på jakt etter en type Time Sheetfile maker app, hvor jeg har mulighet til å legge inn prosjekter, kategorier, kunde navn, "tasks" og ikke minst bilder av prosessen under veis og ferdig resultat, kundeinformasjon, og alt det der..

Er det noen som har gode tips! Må ikke være gratis, men noe som fungerer godt.. noen tips? Det aller beste er om det finnes en Mac versjon også, så iPhone og Mac kan synke og bruke samme data..

iOS8 iPhone 5s og Yosemite på MacBook Pro

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: På jakt etter en time sheet/file maker app..

Innleggav erik@grindheim.net » lør 20.09.2014 17:11

Hei, for 1-2 år siden var jeg på utkikk etter det samme. Testet ut flere alternativer over en periode (jeg og noen kollegaer førte timer på ulike prosjekter i flere timeføringssystemer parallelt). Kravene var at systemet skulle kunne funke på iPhone, Android med egen app, samt at det skulle fungere bra gjennom en vanlig browser på PC. Tilslutt falt valget på Harvest (harvestapp.com). Tror du kan prøve det gratis i en mnd., muligens for evig hvis du bare er en person. Uansett, hvis du prøver det og noen gang vil betale for det får du $10 i rabatt, og jeg får $10 i avslag på neste regning, hvis du registrerer deg via denne invite-linken:

http://try.hrv.st/4-73237

Forresten, du får en egen innloggings-URL (ettellerannet.harvestapp.com) og alle data lagres i skyen. Veldig greit for å ta ut timerapporter eller generere faktura rett fra systemet.

Erik
medlem i 170 måneder
 

Re: På jakt etter en time sheet/file maker app..

Innleggav macm » lør 20.09.2014 19:06

Tusen takk for svar, men det var ikke helt det jeg var på jakt etter.. dvs, det hadde noe, men det var kanskje litt feil av meg å skrive time sheet først, som det viktige..

Jeg brukte tidligere ett program som het Bento (det var vel fra FileMaker) men det er gammelt og utdatert.. men det har endel av det jeg ønsker.. legger inn noen bilder med forklaring..

I hovedmenyen har jeg oversikt med navn over alle kunder. Når jeg går inn på en kunde, kan jeg legge til prosjekter.. kunden kommer ofte tilbake for andre ting, så da er det kjekt å kunne legge til nye prosjekter til en kunde..

Kundeliste:
Bilde

Her er feltene jeg har for et prosjekt:
Bilde
Jeg kan eventuelt gå inn og editere feltene.. om jeg trenger noen spesielle for et prosjekt, eller fjerne overflødige..

Her er tasks, hvor jeg kan legge til så mange jeg vil og legge til bilder eller video..
Bilde

I hver "task" kan jeg også editere feltene..
Bilde

I tillegg til dette, hadde det vært ønskelig med time sheet, bedre bilde integrasjon samt iCloud eller dropbox lagring.

Som du ser, er dette gammelt og utdatert, og er "redd" for å bruke det, mot at kanskje nyere versjoner av iPhone ikke kan lese programmet, samt at Bento for mac er vel også uttdatert..

Filemaker har vel kanskje noe tilsvarende, men alt for avansert og mye jeg ikke trenger.

Noe tilsvarende dette? Alt av tips tas i mot :-)

Feltene i disse bildene lagde jeg bare for å demonstrere.. :-)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 


Returner til iPhone programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]