Hvordan fungerer iCloud drive??

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iCloud Drive problemer

Innleggav stiamund » tor 18.09.2014 16:41

Jeg har problemer med iCloud Drive på iOS 8. Jeg får rett og slett ikke opp valget for å skru på iCloud Drive under innstillinger -> iCloud. Er det noen som har en løsning på dette?

Jeg har public beta av Mac OS Yosemite. Der skrudde jeg på iCloud Drive for en stund tilbake og det fungerer utmerket. Kan dette ha noe å si på hvorfor jeg ikke får opp valget om å skru på iClod Drive i iOS 8? Det gjelder både på iPhone 5S og iPad mini retina.

Jeg har såklart prøvd restarter, ut- og innlogging av iCloud både på iOS enhetene og Mac'en og hard reboot uten at dette har lyktes.

Taknemlig for alle innspill :-)
medlem i 192 måneder
 

Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav nightking » tor 18.09.2014 22:44

Hei..

Har nå innstallert ios 8 på iphone og ipad. Men har kun mavericks på mac. Og har slått på icloud drive på ipad og iphone! Hva er det jeg ikke har skjønt? Hvor får jeg opp alt på icloud drive???

Hvis jeg går på icloud.com, da kommer icloud drive opp. Her kan jeg lage mapper å laste opp filer osv.. Hvordan få tilgang til disse på iphone eller ipad, eller mac for den saks skyld?

https://www.apple.com/ios/whats-new/icloud-drive/
ifølge bildene her så skal du få opp en app av noe slag på iphone og ipad??

Noen som har skjønt dette å kan hjelpe meg? :)

MVH Bjørnar
medlem i 189 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav KBiPhone » fre 19.09.2014 3:17

Ikke noe app for ios, det bare ligger i bakgrunn på en måte....
Denne forklarer bra: http://www.imore.com/icloud-drive-clearing-up-confusion

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav nightking » fre 19.09.2014 9:05

Ok.

Da er hvertfall ikke icloud drive slik jeg så for meg.. Trodde endelig at du kunne ha den som er "disk", slik at jeg kan laste opp hvilke filer jeg ville og få tak i de på enten mac iphone eller mac. Skuffa!

Og at jeg kunne bare gå inn der å hente bilder fra icloud på alle enhetene mine
medlem i 189 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav KBiPhone » fre 19.09.2014 9:12

Du kan jo igrunn det.... Du lagrer filene fra en app som støtter iCloud drive, og kan hente de derifra til en annen app som støtter samme filtype. F.eks kan du lagre ett regneark på iPad, hente det opp igjen på Mac. Syns det virker greit jeg, det er bare en annen måte å tenke på i forhold til f.eks Dropbox og å bruke fra disk. Har testet litt fra scanner pro nå, funker supert syns jeg. Gi det en sjans! :)

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav svenanders » fre 19.09.2014 9:47

Prøv å logg dere inn på beta.icloud.com
Der skal mappestrukturen komme opp.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav BigZ » fre 19.09.2014 11:51

svenanders skrev:Prøv å logg dere inn på beta.icloud.com
Der skal mappestrukturen komme opp.

Jeg får "Forbidden" hvis jeg går inn via iPhone med iOS8 på beta.icloud.com

Går jeg inn på icloud.com, så får jeg bare dette bildet:
Bilde

Skjønner ikke hvordan dette skal funke jeg :-[
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav nightking » fre 19.09.2014 16:57

Det var slik jeg tenkte meg. At jeg kunne gå inn der å hente ut bilder og andre filer jeg ville hente fra icloud drive. Men får håpe jeg skjønner d bedre etterhvert. Og får håpe det fungerer slik jeg vil etterhvert når det blir tilgjenglig på mac også..

Trodde bare det skulle være enklere å ha oversikt over alt som var i skyen, men slik ble det ikke..
medlem i 189 måneder
 

Re: iCloud Drive problemer

Innleggav stiamund » fre 19.09.2014 17:32

Til info så har jeg pratet med Apple i dag. De sender over saken til en av ingeniørene sine. De håpet at ingeniørene hadde hørt om problemet før og kunne hjelpe meg. Jeg skulle bli kontaktet i gjen innen 3-4 dager. Hvis jeg får en løsning da, så poster jeg det her slik at andre kan dra nyte av det :-)
medlem i 192 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav jerry.c.bush » fre 19.09.2014 17:52

Det fungerer egentlig ganske likt som før på iOS.
Alle bilder du har i bildestrøm eller iCloud får du tilgang til ved å åpne bilder appen.
Alle regneark får du tilgang til ved å åpne Numbers appen osv...
Det er likedan som det har vært. Men i OS X så får du en egen "mappe" som heter iCloud Drive der filene dine ligger. Dog får du ikke her tilgang til bildene dine, de er tilgjengelige og organisert via Aperture eller iPhoto.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav budbringeren » lør 20.09.2014 0:12

Det er noe eget å kunne se filene og mappene, sitte på toget og rydde i hardisken via iPhone, ikke bare å ha filer tilgjengelig i selve appene. På bildet som ble vist her ser man at iPhone har en slags iCloud Drive disk hvor du ser filer og mapper. Blir det ikke slik forblir iCloud bare en sync mekanisme videre for min del. Da jeg lastet ned update på pages for ios gikk det fortsatt ikke ann å lage undermapper, og blir det slik at du bare kan sortere og lage mappesystem i macen, blir dette tungvint syns nå jeg. Jeg håper på at dette kommer, at det bare er holdt tilbake frem til Yosemite er ute.

Hvis ikke, og dette er hva iCloud Drive er, forblir iCloud ikke annet enn sync mellom apper for min del. Det hele blir for låst og satt. Går man inn på Dropbox nettsiden behandler man filer nesten som om det var i Finder, du drar filer direkte inn i Safari, og alt fungerer så himmelsk bra. Førsteinntrykket av iCloud dot com at det fungerer mer primitivt i forhold til dropbox, og ikke kunne jeg dra filer direkte inn i safari. Håper på at dette bare er starten på noe meget bra. Og uansett er det bra med alternativer der ute:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav KBiPhone » lør 20.09.2014 1:15

Det bildet som du refererer til, er det bildet du får opp som valg når du skal lagre en fil i en app som støtter lagring til iCloud Drive. F.eks Scanner Pro.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav budbringeren » lør 20.09.2014 2:49

Takk for info, KBiPhone. Ok skjønner.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav Aasen » man 29.09.2014 23:15

Låner denne tråden litt.

Jeg har oppdatert til IOS 8.02
Jeg har aktivert icloud drive og kjøpt lagringsplass (200GB).
Men jeg får ikke opp noe valg noe sted til å aktivere automatisk opplasting av bilder, hverken på icloud drive eller bilder.

Noen som har noen kjappe tips ?
Jeg har en iPhone 5, fruen har samme problem med iPhone 5s.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvordan fungerer iCloud drive??

Innleggav KBiPhone » tir 30.09.2014 0:30

Det er ikke aktivert ennå. Bildestrøm slik vi kjenner det fra før er i beta versjon, noen har fått den, andre ikke. Forøvrig ligger alle bilder i mappen nylig lagt til. Den fungerer forsåvidt som bildestrøm mappen gjorde før...

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]