iPhone5 ser ikke simkort / får ikke nett

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone5 ser ikke simkort / får ikke nett

Innleggav frode.hansen79 » søn 27.07.2014 12:45

(jeg har søkt men finner ikke akkurat dette problemet)

Jeg har en iphone 5 som gikk tom for batteri igår. Idag når den er ladet og slår den på så står den bare å søker etter nett men finner aldri noe. Det kommer aldri at jeg må trykke pinkoden på kortet. Den registrer heller ikke at jeg tar ut simkort skuffen (her bruker det normalt komme varsel om at "simkort mangler"). Jeg har prøvd å bytte til et annet sim kort men ingenting hjelper. Prøvde å holde inne begge knappene til eplet kom opp, så restarte, osv.. Den kobler seg til wifi, og fungerer ellers tilsynelatende normalt.
Dersom jeg nå prøver å ringe en kontakt skjer det ingenting når jeg trykker på ring.. altså ikke "lås opp sim", "sett inn sim", eller lignende..
Telefonen er kjøpt i Norge (ikke J.Breaket), 1år gammel, og har siste mulige oppdatering.

Noen som har hatt lignende problem?

(Føler jeg har prøvd alt utenom å slette alt og reinstallere... Når det er sagt så husker jeg ikke passordet som ble orginalt brukt på apple-iden når jeg kjøpte telefonen for et år siden. I mellomtiden har jeg ordnet et nytt apple-id som jeg logger på app-store med.. men når jeg prøver å slette hele mobilen får jeg altså ikke gjort det... )
medlem i 171 måneder
 

Re: iPhone5 ser ikke simkort / får ikke nett

Innleggav jerry.c.bush » søn 27.07.2014 15:06

Forsøk å nullstille nettverkstinnstillinger via innstillinger - generelt og helt nederst finner du nullstill, velg nullstill nettverksinnstillinger der. Se om det kan hjelpe. Det er i alle fall verdt forsøket, ingenting blir slettet eller fjernet, bare nullstiller alt av nettverksinnstillinger og du må legge inn evt passord for trådløse netterk etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: iPhone5 ser ikke simkort / får ikke nett

Innleggav frode.hansen79 » søn 27.07.2014 15:09

Takk.. det har jeg prøvd, men det hjalp ikke...
medlem i 171 måneder
 

Re: iPhone5 ser ikke simkort / får ikke nett

Innleggav jerry.c.bush » søn 27.07.2014 22:33

Da virker det som neste løsning kan være resette til fabrikkinnstillinger, men når du ikke har passord på din originale Apple ID så sliter du nok litt der. For å få resatt passord på din originale Apple ID så må du nok ta direkte kontakt med Apple for å få de til å hjelpe deg med dette: http://support.apple.com/kb/HT5787?viewlocale=no_NO eller http://support.apple.com/kb/HT5699?viewlocale=no_NO og finn Norge der, velg "Start forespørselen på nettet" og følg trinnene der. Om det mot formodning ikke hjelper å resette telefonen til fabkrikkinnstillinger så må nok telefonen til rep. Er den kjøpt privat i Norge så har man inntil 5 års reklamasjonsrett og 1 års garanti. Skal man benytte reklamasjonsretten må kvittering fremvises.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron