Redde bilder fra iP5 som ikke starter eller USB-tilkobles

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Redde bilder fra iP5 som ikke starter eller USB-tilkobles

Innleggav fowler85 » tor 24.07.2014 21:54

Hei,

Mins samboer har en iPhone 5 som plutselig ikke kan startes skikkelig. Den kjører bare en merkelig boot-sekvens som ender opp med følgende skjermbilde: Bilde

Etter mye googling det siste døgnet ser det ut som det er en hardwarefeil på telefonen og at beste løsning fra Apple er en erstatningstelefon. Vel og bra, dét, men det redder ikke bildene på telefonen. Slik telefonen er nå så kan den ikke startes og den gjenkjennes heller ikke av Macen når man kobler til med USB.

Hvordan skal jeg klare å få hentet ut bildene fra denne telefonen? Er det mulig å plukke ut internminnet i telefonen og sette det inn i min iPhone 5? Finnes det noen form for minnekortlesere for internminnet i telefonen som man kan benytte om man fysisk plukker ut internminnet? Jeg er villig til å prøve det meste for å redde disse bildene.

Tips knyttet til bruk av eksisterende sikkerhetskopi og bildestrøm mottas med takk, men vil dessverre ikke hjelpe da disse funksjonene ikke var aktivert på denne telefonen.

På forhånd tusen takk for all kunnskap og hjelp som måtte komme!
medlem i 174 måneder
 

Redde bilder fra iP5 som ikke starter eller USB-tilkobles

Innleggav zrup » fre 25.07.2014 2:22

Har du prøvd å starte den opp ved å holde inn av/på tasten og hjem tasten samtidig i ca 10 sekunder?
medlem i 117 måneder
 

Re: Redde bilder fra iP5 som ikke starter eller USB-tilkobles

Innleggav fowler85 » fre 25.07.2014 7:58

Jepp.
medlem i 174 måneder
 

Re: Redde bilder fra iP5 som ikke starter eller USB-tilkobles

Innleggav iRemote » fre 25.07.2014 15:07

Dette er jeg svært usikker på, så du får ta dette med en klype salt. Ut fra hva jeg har forstått når jeghar fikset iPhoner så ligger intern minnet på hovedkortet. Dersom telefonen har en hardware feil, som du ikke spesifiserer videre så vil det å bytte hovedkort (hvor intern minnet ligger) med din iPhone 5 ikke gi noen løsning. :-(

Dette da jeg antar at hardware feilen stammer fra en feil på hovedkortet. :-!

Dersom iPhonen din er jailbreaket:
Det eneste jeg kan råde deg til er å forsøke å få satt iPhonen i en modus lignende hva som finnes på Mac. På mac kalles dette for "target modus". Dersom du finner en lignende form for dette på iPhonen, så vil du kunne hente ut "rådata filer" ved at du får tilgang til filsystemet. Dette vil jeg tro imidlertid krever at iPhonen din er jailbreaket.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Redde bilder fra iP5 som ikke starter eller USB-tilkobles

Innleggav admin » fre 25.07.2014 17:56

Det er ingen mulighet for å "ta ut minnet" av telefonen. Dette ligger loddet i hovedkortet og er ikke en løs del som kan fjernes. Vanskelig å si hva som er problemet med telefonen din, men ettersom dette åpenbart er en hardwarefeil og du ikke får tak i den etter å sette den i DFU-modus så er det nok ikke så mye å gjøre.

Har hun ikke skrudd på iCloud backups? I så fall burde jo det meste av bilder ligge der.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Redde bilder fra iP5 som ikke starter eller USB-tilkobles

Innleggav fowler85 » lør 26.07.2014 9:15

Takk for informative svar fra dere begge.

Telefonen er dessverre ikke jailbreaket og iCloud backups var heller ikke aktivert. Jeg har vært i kontakt med easyFiks.no. De mener de skal kunne klare å hente ut dataene. Gir det et forsøk. Poster oppdatering dersom så er tilfelle.
medlem i 174 måneder
 

Re: Redde bilder fra iP5 som ikke starter eller USB-tilkobles

Innleggav fowler85 » tir 05.08.2014 10:49

Oppdatering: Telefonen ble sendt til easyFiks.no i Haugesund. Der har den blitt tørket skikkelig i en eller annen maskin og fungerer nå som den skal. easyFiks skal bare ha kr 500 for jobben inkludert backup på minnepenn. Meget god informasjon og oppfølgning underveis. Anbefales!
medlem i 174 måneder
 

Re: Redde bilder fra iP5 som ikke starter eller USB-tilkobles

Innleggav admin » tir 05.08.2014 13:02

Så bra! Husk å skru på iCloud Backups framover :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere