iPad er daktivert og i mistet modus

iPad er daktivert og i mistet modus

Innleggav HFS11 » lør 19.07.2014 18:28

"iPad er daktivert, koble til iTunes" står det i displayet på iPaden min når jeg slår den på. Jeg kobler den til MacBook´en min, da får jeg først melding om at: "Vil du gi denne maskinen tilgang til informasjon på «***** sin iPad»? Hvis du ikke gir maskinen tilgang, kan du ikke administrere eller synkronisere iPad-enheten med den."
Jeg trykker deretter fortsett, og får melding som følger: "iTunes kunne ikke koble til «***** sin iPad» fordi iPad-enheten er låst og i mistet-modus.

Hva kan jeg gjøre i dette tilfellet?
medlem i 170 måneder
 

Re: iPad er daktivert og i mistet modus

Innleggav Macini » lør 19.07.2014 20:26

du må deaktivere "Finn iPad" under Innstillinger --> Personvern --> Stedtjenester --> Finn iPad. For å gjøre dette må du ha brukernavn og passord til den AppleID som er tilknyttet iPaden. Har du ikke dette kan du kaste den.
Eneste mulighet hvis du ikke har brukerinfo til AppleID, er at du finner kvitteringen på at du har kjøpt den og levere den til et godkjent verksted for å rette dette.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: iPad er daktivert og i mistet modus

Innleggav AndreasP » søn 20.07.2014 12:11

Er dette en iPad du nylig har kjøpt brukt? I så fall kan det være at du har kjøpt tyvgods, og bør levere den til politiet istedenfor å kaste den ;)

Det har kommet mange nye sikkerhetstiltak for stjålne Apple-enheter som gjør den nærmest ubrukelig ved videresalg dersom noen har satt på Finn iPad og markert den som stjålet/mistet.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: iPad er daktivert og i mistet modus

Innleggav HFS11 » søn 20.07.2014 14:54

Dette er selvfølgelig ikke tyvegods, det er en iPad jeg har hatt i flere år. Min datter pleier å låne den for å spille eller se filmer på youtube. Jeg stenger den ved hjelp av find my iPhone når jeg føler hun sitter for mye med den. Så har hun altså prøvd forskjellige koder for mange ganger, og følgelig har den låst seg. Jeg har koden til både iPaden og AppleID.
Får ikke deaktivert "finn iPad" fordi den står som frakoblet.
Merkelig nok, så viser det at "finn iPad" har hatt kontakt med enheten, men deaktiveringen venter fortsatt.
medlem i 170 måneder
 

Re: iPad er daktivert og i mistet modus

Innleggav bzzlink » tor 24.07.2014 23:13

Jeg ville forsøkt å sette den i DFU modus.

(google it)
medlem i 192 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron