GPS til Ipad2

GPS til Ipad2

Innleggav fotoexplore » man 07.05.2012 22:14

Jeg var faktisk ikke klar over at iPad2 ikke har GPS innebygget og gikk på en liten skuffende smell da jeg kjøpte båtkart til den fra Navionics. :-/
Jeg har funnet ut at det går ann å montere inn en GPS feks fra http://bad-elf.com/products/gps/ (Bad Elf GPS) men lurer på om noen vet om dette produktet eller tilsvarende kan kjøpes i norge?

Har forsøkt å finne en app eller noe som kan sende GPS signalene fra iPhone. AirLocation så ut til å være løsningen men denne sender desverre ikke signalet til andre apper som Navionics.

Har noen en god løsning her?
medlem i 143 måneder
 

Re: GPS til Ipad2

Innleggav Helgenen2 » tir 08.05.2012 11:11

fotoexplore skrev:Jeg var faktisk ikke klar over at iPad2 ikke har GPS innebygget og gikk på en liten skuffende smell da jeg kjøpte båtkart til den fra Navionics. :-/
Jeg har funnet ut at det går ann å montere inn en GPS feks fra http://bad-elf.com/products/gps/ (Bad Elf GPS) men lurer på om noen vet om dette produktet eller tilsvarende kan kjøpes i norge?

Har forsøkt å finne en app eller noe som kan sende GPS signalene fra iPhone. AirLocation så ut til å være løsningen men denne sender desverre ikke signalet til andre apper som Navionics.

Har noen en god løsning her?


stemmer, det er bare 3G versjonen av iPad (1,2 & "3") som har GPS innebygd, men sjekk bilutstyr, feks TomTom car kit har innebygget gps, med en kart app som har innebygde kart vil du kunne navigere, men du kan ikke bruke kart appen i ios med mindre du har trådløst nettverk tilgjengelig. (det kan du seff fikse ved å kjøpe enda en dings, feks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746267) obs at tomtom car kit er laget for iphone/touch så du må ha en forlengerkabel for å koble opp.
medlem i 167 måneder
 

Re: GPS til Ipad2

Innleggav turimblar » tir 08.05.2012 11:24

Evt. så selger du din iPad 2 (nesten ubrukt?) snarest mulig, og kjøper en WiFi+3G-utgave?

Er det lenge siden du kjøpte den? Kanskje butikken du kjøpte den i, går med på å bytte den i en noe dyrere 3G-versjon?
medlem i 228 måneder
 

Re: GPS til Ipad2

Innleggav ChristenEagle » ons 16.07.2014 14:05

Hei,

Jeg sliter med nøyaktig samme problem som deg, har Iphad 2, og ønsker å bruke Navionics på iphaden - noen mulighet for å få inn gps signal, anten via Iphone 5 sine gps signaler eller ekstern "duppeditt"? Har kjøpt en ekstern gps mottaker som heter "Haicom Gps". Det er en "Ultra High Sensitive Mini-Din Gps Receviver", men jeg får den ikke til å virke enda på iphaden.

Hvordan endte dine forsøk på dette ?
medlem i 117 måneder
 

Re: GPS til Ipad2

Innleggav bzzlink » fre 18.07.2014 19:06

Det beste rådet her er, selg ipad'en. Kjøp en med innebygget GPS.

Styring med å koble opp gps over bluetooth, og kanskje passe på at enda en dings har strøm er bare styr.
medlem i 193 måneder
 

Re: GPS til Ipad2

Innleggav ChristenEagle » fre 20.02.2015 19:22

Det ble en ny iphad tilslutt - med innebygt GPS - den funker bra på sjøen.... :-)
medlem i 117 måneder
 


Returner til iPad



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]